Träning iFokus

Träning

Etiketthemmaträning
Läst 749 ggr
lillan-65
2015-03-23 09:09
0

träning

Hej alla, ja tänkte undra om nån kan je tips på bra träning för om man är lite fumlig (klumpig, ingen ork, ) med sin hand för att få bettere balans o såna övningar. Ja har övningar ja fått av sjukgymnast för länge sen (går inte där lengre men ja tycker vel inte det blir jättemycket bettre. Så kansje några nya övningar hade varit bra. Tack på förhand. Och ja behöver det verkligen för o klara mitt jobb bra med. Tack

lillan-65
2015-03-23 16:42
0

Det borde finnas NÅN som tränar med dom problemen här??? Och kanske kan tipsa om nåt. Det jag jör hjälper men botar inte.

[westerlind]
2015-03-23 19:48
0

Jag har lite svårt att utläsa om du vill ha tips på övningar för att stärka upp handen eller för att få bättre balans. Har du problem med en skada eller liknande vågar jag inte ge tips på övningar, då det kan stjälpa mer än hjälpa.

lillan-65
2015-03-24 10:51
0

Starka upp handen menar jag nog (den följer inte riktit med o ja blir klumpig o tappar saker o så. Nej, ja tror inte det jillras som skada.

[westerlind]
2015-03-24 19:23
0

Några övningar för att stärka upp handen är ju att krama en boll, sedan kan du också prova att föra ihop tummen och lillfingret på samma hand och trycka så hår du kan, och sedan göra samma övning med tummen och ringfingret/långfingret/pekfingret. Det kommer att hjälpa och stärka upp handen men inte BOTA då jag inte vet vad som ska botas.

lillan-65
2015-03-24 21:11
0

Okej, tack ja ska testa detta o det verka som du fattade mej rett för det är i den rörelsen ja blir klumpig. Tack