Bästa redskapet på gymmet?
Jag fick tvillingar för 5 månader sedan och jag går på pass indoor 5 dagar i veckan. Är detta den bästa träningen tro? Jag vill ju hällst inte bygga muskler utan jag vill tappa några kilon samt få fastare kropp. Hur ska jag träna för bästa resultat? Min rumpa e ju slappast haha Men ja vill givetvis bli fastare överallt.. Så tacksam för all hjälp!
Tränar du bygger du muskler, oavsett vad. Det är också det du vill göra, men du kanske inte vill ha "synliga maskulina bullar på armarna" t.ex.. Oroa dig inte i såfall, du kan träna mycket tungt, och hårt och länge utan att så sker.
För att få en tight slank kropp så måste du först och främst äta bra, och träna hårt. Våga ta i! Dock får du såklart kolla hur du kan träna med en graviditet i bagaget, är ju lite speciellt där hur man ska göra för att inte skada magen.
Som nybörjare är det alltid bäst att ta hjälp av en kunnig och erfaren PT.
Du bör återträna dina coremusklerna först och främst, de vill säga att börja ligga på rygg och kunna hålla lätt anspänning i magen så länge du bara du kan. Detta kan vara väldigt svårt och du kan behöva hjälp av en duktig pt. Ev en pt som har gott en vidareutbildning om träning efter graviditet. Fredrik Eckerskog Cert. Kost - & Träningskonsult
Lic. Personlig tränare
Lic. Hälsoinformatör
Lic. Kostrådgivare