Få bättre muskler
Jag har tänkt att få bättre kropp.. Eller.. Bättre kropp kanske är fel att säga.. Jag tycker inte den är ful, fast jag vill ju ha den hälsosammare och så.. Jaja, till frågan. Hur får jag snabbt får bort fettet, från mage, lår och hals/haka? xD det är dom ställena jag vill ändra, och typ bara där jag har fett… Sen behöver jag muskler på ryggen, jag har väldigt ont i ryggen och enligt mamma så är det för att jag behöver få bättre muskler. Kanske skulle bygga lite muskler på låren och mage också.. Och lite andra ställen. Men det tar jag sen. Behöver friskare kropp tills i sommar, då jag ska fjällvandra i en vecka med scouterna :) och känns som det kommer bli väldigt jobbigt med en otränad kropp… Kanske är för sent ute.. Vet inte hur lång tid det brukar ta att få bort fett + bygga muskler, men aja.. Jag vill ändå få friskare kropp, så hinner jag inte till i sommar så, what ever, men jag måste ju börja någon gång.. Haha..
Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse
Snabbt och snabbt, det krävs en livsstilsförändring för att uppnå långvariga mål :) Sen bör du ha i åtanke att ditt fokus borde vara att bygga muskler och styrka över hela kroppen och inte bara på specifika delar, eftersom du då kommer hamna i obalans och troligtvis få krämpor och skador längre in i framtiden.
Ok.. Men hur tränar man hela kroppen bäst? xD någon sa att jag skulle jogga, då får jag både kondition och benmuskler. Eller är det fler muskler som tränas när man joggar? xD går det att göra bara jogging och situps, eller hamnar man i obalans då? Behöver mest muskler i ryggen då det gör så sjukt ont varje gång jag böjer mig ner, eller typ när jag lägger mig i sängen så gör det ont att slappna av. Sen när jag väl slappnat av så känns inget men liksom "övergången mellan spänd till avslappnat" gör ont.. Om du fattar :p
Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse
Kondition(jogging) tränar inte muskelvolym eller styrka, kondition tränar endast din uthållighet. Vill du bygga styrka är det fördelaktigt att hålla sig till klassisk styrketräning, dvs lyfta skrot haha. Har du inget gym i närheten med utbildad PT ?
Som tidigare nämnt är det en livsstilsförändring som krävs. Men att byta till en hälsosammare livsstil är det bästa man kan göra så, man blir så mycket piggare, starkare och gladare, mycket bättre än att gå på diet och alla snabbmetoder. :).
Sen har jag för mig att ryggont ofta kan bero på en överansträngd rygg, dvs. att det är magmusklerna som är svaga så att ryggen måste arbeta åt magen.Men som sagt, träna hela kroppen, så ska det nog gå över.