Träning iFokus

Träning

Etiketthemmaträning
Läst 1114 ggr
[AnimalLover1]
0

Börja träna

(Visste inte vilken rubrik jag skulle ta) Men jag har börjat träna, springer på löpband och cyklar på en sån cykel, haha, och gör mag & benövningar. Men undrar, hur ofta "bör" man träna? Och har hört att man kan sluta växa om man tränar för mycket (om man fortfarande växer då), är det sant? Jag tränar inte för att gå ner i vikt utan för att bli hälsosammare, bygga mer muskler, få bättre kondition och få fastare ben, typ. Så hur tränar man på bästa sätt? Glad för svar.

[SisselaJ]
0

Att sluta växa tror jag bara man gör om man tränar extremt hårt och på elitnivå, och så länge du äter bra och inte tränar dig till total utmattning varje dag tror jag inte du behöver oroa dig alls!
Du tränar så mycket som du vill träna, det är bara du som kan säga vad som känns lagom. Jag tränar varannan dag, med vissa undantag, och det känns jättebra för jag vill gärna ta någon dag att vila emellan.

Men det beror också helt på vilka mål man har, ju högre mål desto mer krav på träningsscheman och strikt kost. Hur ofta tränar du nu, eller planerar att träna?

[AnimalLover1]
0

Tack för svar. Just nu tränar jag ca 3 timmar i veckan på ett sånt enkelt "gym" eller träningshall, och 2 timmar idrott i veckan.

lillan-65
0

Min läkare på vårdcentralen sejer att 3 dagar i veckan  är lagom.

[Majbot]
0

Nej man slutar inte växa för att man tränar, det är en myt. Hur pass du "tränar rätt" beror på dina mål.