Träning iFokus

Träning

Etikettskador-och-problem
Läst 1110 ggr
Brilliance
0

Ont i längdryggen

Har börjat löpträna sedan årskiftet och gick ut för hårt. Kände i framsidan av låren och höftböjarna att det spände för mkt. Efter ett tag fick ont i den vänstra höftböjare. Igår smällde till i längdryggen. Idag känns det som ett öppet så allt runt hela bålen: längdryggen, höftböjarna Jag stretchar och stretchar och stretchar……. Rullar sätesmuskel på tennisbollar och töjer. Vad kan jag göra mer?

[Majbot]
0

Låter som diskbråck eller liknande om det small till tom, gå till sjukgymnast så fort du kan.

[Murvel]
0

Ja om det "small till" så är det inte bara lite spänningar eller sträckning, då bör du prata med någon professionell

Brilliance
0

Hej. Jag gick till kiropraktor idag. Vilken mirakel! Hon justerade låsningen i längdryggen . "Knäckte" alla spänningar längst ryggraden. Wow! Jag är som en ny människa!

[Majbot]
0

Vill ändå rekommendera att gå till naprapat/sjukgymnast. Har själv gått till kiropraktor som då talat om "låsningar" i ryggen, dvs de går inte till grunden för problemet utan behandlar ens "låsningar" för tillfället. Som tur nog hann jag bara slösa en tusenlapp på kiropraktorn innan jag kom till en sjukgymnast som hjälpte mig reda ut vad problemet låg. Säger inte att detsamma gäller för ditt fall, but better safe than sorry när det gäller ryggen liksom c: