Träning iFokus

Träning

Etikett: tips-inspiration
Läst 601 ggr
[Torpedtass]
0

110 blås vid träning, hur sluta?

Nu när jag börjat på terapibad, känner jag att jag äntligen är igång med någon form av träning trots att jag blir som kramad på energi av den.

Tillsammans med detta terapibad hade jag tänkt träna på crosstrainern här hemma i promenad takt och då endast 1-2ggr/vecka utöver terapibadet.

Detta för att få ner vikten men det är också för att jag är reumatiker och måste träna för att stabilisera och förebygga skador. Som reumatiker blir man väldigt trött när man anstränger sig så tröttheten kommer jag aldrig undan.

Problemet jag har är att jag alltid ska gå in med 110 blås på crosstrainern men inte i badet. Jag har väldigt svårt att ställa om mig från gammal idrottare (elit nivå) till en numera handikappad sådan.

Sjukgymnasten säger bara "tänk att du ska ta det lugnt", som om det skulle hjälpa. Det är en enorm omställning att helt plötsligt vara begränsad i träning när man en gång i tiden kunde träna 3tim i sträck varje dag, är som att försöka lära sig gå man ramlar flera gånger om.

Tips och tankar ni har kring detta som kan hjälpa mig att inte ta i för kung och fosterland vid träning?

LoAEmma
1

Ha lugn musik på, se det som meditation och inte "flåsträning"?

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Torpedtass]
1

#1 Det var ett intressant tips, måste jag testa. :)