Träning iFokus

Träning

Etikett: styrketräning
Läst 1028 ggr
Kimmizz
1

Vad händer i musklerna vid styrketräning?

Hejsan! Fick lära mig lite om träning i skolan denna vecka men tycker inte att vi fick lära oss så mycket som jag hoppats :( Därför skapar jag en liten tråd här där ni mkt gärna får dela med er om eran kunskap. Vad händer i musklerna vid styrketräning? De är alltså den frågan jag är intresserad av att ha svar på :) ni får gärna skriva kilometer långa svar då jag älskar att läsa :) tycker sånt här är spännande och vil gärna lära mig mer.

[Majbot]
0

Kort sagt bryts musklerna ner då man tränar(muskelfibrerna) som under vila efter träning repareras igen för att kunna orka den belastning som gjordes under det passet man tränade på.

Kimmizz
0

#1 tack så mkt! Tycker sånt här är väldigt intressant. Borde de inte vara så då att värken man får när musklerna bryts ner är träningsvärken?

[Majbot]
0

Jo precis men träningsvärk är inte i hel synonym med muskelnedbrytning, man behöver inte nödvändigtvis få träningsvärk då musklerna bryts ned under ett pass.

Kimmizz
0

Tack #3

MissRoxxy
0

Som jag har lärt mig så vet man egentligen inte vad träningsvärken faktiskt beror på.