Träning iFokus

Träning

Etikettskador-och-problem
Läst 960 ggr
Ary
0

Kontstant snuva etc

Träningen kommer aldrig igång eftersom jag aldrig är helt 100 mellan förkylningarna. Kan träna lite (om jag inte har ont i halsen eller feber) men tar inte ut mig till max då. Tips om hur man kan hålla sig lite friskare på vintern?

Ändå är jag bättre i luftvägarna än när jag slutade röka…. 😎

slarvigt
0

När jag "börjar" träna så blir jag oftare förkyld, men om jag tränar regelbundet en period så slutar detta. Jag är ofta snuvig och har ont i halsen hela vintern - förutom de gånger då jag tränat 2-3 ggr i veckan hela hösten och vintern igenom. Jag vet inte hur din rutin har sett ut senaste tiden, men såhär har det varit för mig i alla fall.

Ary
1

Tack #1. Ingen rutin alls det senaste. Slarvat med mat, mycket kolhydrater. Jag försöker ta tag i kosten (fler vitaminer och färre kolisar) och fortsätter träna lite och ser om det blir bättre.

Pauliine
0

Försök satsa på en multivitamin på vintern… Finns ex. Bär boost från better you som jag tar.. Den har både multivitamin (av bär), probiotika (80% av immunförsvaret sitter i tarmarna) och D-vitamin som vi saknar på vintern pga. solbrist. Så tycker det är perfekt på vintern för att hålla sig frisk. :-)

Medarbetare på träning -Instagram: PaulineSvorono