Kontstant snuva etc
Träningen kommer aldrig igång eftersom jag aldrig är helt 100 mellan förkylningarna. Kan träna lite (om jag inte har ont i halsen eller feber) men tar inte ut mig till max då. Tips om hur man kan hålla sig lite friskare på vintern?
Ändå är jag bättre i luftvägarna än när jag slutade röka…. 😎
När jag "börjar" träna så blir jag oftare förkyld, men om jag tränar regelbundet en period så slutar detta. Jag är ofta snuvig och har ont i halsen hela vintern - förutom de gånger då jag tränat 2-3 ggr i veckan hela hösten och vintern igenom. Jag vet inte hur din rutin har sett ut senaste tiden, men såhär har det varit för mig i alla fall.
Tack #1. Ingen rutin alls det senaste. Slarvat med mat, mycket kolhydrater. Jag försöker ta tag i kosten (fler vitaminer och färre kolisar) och fortsätter träna lite och ser om det blir bättre.
Försök satsa på en multivitamin på vintern… Finns ex. Bär boost från better you som jag tar.. Den har både multivitamin (av bär), probiotika (80% av immunförsvaret sitter i tarmarna) och D-vitamin som vi saknar på vintern pga. solbrist. Så tycker det är perfekt på vintern för att hålla sig frisk. :-)
Medarbetare på träning -Instagram: PaulineSvorono