Träning iFokus

Träning

Etiketthemmaträning
Läst 735 ggr
Vadkanmanheta
0

Övningar: mage,ben

Hej! Jag vill börja att skriva att jag VET att det inte är BA att tänka hårt med vikter,banta osv i ung ålder det är inte heller det jag är ute efter att göra ;) Aja till saken, jag är en snart 14:årig tjej som inte trivs med min kropp, jag kan inte säga att jag är kraftigt överviktig men enl skolsköterskan ligger jag över viktkurvan och skulle inte må dåligt av att tappa några kilon. Jag är inte ute efter att bli pinnsmal utan jag vill få en stark och frisk kropp som orkar mer än den gör nu och en mage som inte går ut över byxkanten och "skvalpar" när jag går. Alltså som sagt är det bara för att jag ska må bättre! Jag skulle vilja ha tips på några enkla övningar man kan göra hemma/utomhus ( bor på landet så jag tar hellre tillvara på de fina grusvägarna än att gymma ;) Helst övningar med fokus på mage,ben :)

molam
0

Plankan! galet jobbigt men ack så bra för mage och rygg :p

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Murvel]
0

Kost är viktig för att känna sig fräschare och må bättre: försöka äta ordentligt med "bra kalorier" (kött, grönsaker, fullkornsprodukter tex) och mindre godis, skräpmat. Det går inte att punktförbränna fett utan man går ner i fett över hela kroppen, sedan bestämmer ens kroppstyp var fettet kanske dras först.

Du kan försöka komma ut och jogga eller intervallträna i terrängen. Göra situps, utfall, plankan, squats. 

Har du hund som du kanske kan ta några extra långa rastrundor med i naturen? Det kan ta ordentligt på kroppen om man håller uppe farten - och hunden blir ju lika nöjd den med :)