Nyttiga Snacks?
Hej! Har precis börjat ta träningen på allvar igen men problemet är att jag ofta blir sugen på något snacks eller liknande… Har försökt ta en kopp te med en sötare smak men behöver något att tugga på, så om någon har något tips på ett eller flera nyttiga snacks (vegetariska) så vore det jättebra!
Tack på förhand! :)
"Bunnies are like choclate, you can´t only have one"
Grönsaker med dipp? :)
//Flöffo
Naturella nötter. Eller torkad frukt. Kan ju testa göra gurk och morotsstavar å dippa också
Fruktsallad! Det är ju en del fruktsocker i dock, men kan man leva med det är fruktsallad ett bra alternativ :)
(e.s.)
#1 #2 #3 okej, tack så mycket! ska testa dessa förslag! :)
Även avokado, popcorn också kanske :)
//Flöffo
#5 tack! ska prova det :)
Jag bakade ett luftigt hårt bröd igår. Gjort på olika slags frön (linfrön, sesamfröm, pumpakärnor och solroskärnor), vatten och fiberhusk (och sedan saltat). Jättegott! 🙂 Brukar ta en liten bit då och då.
#7 Har du något recept? :)
#8 Absolut! Detta följde jag, men det tog betydligt längre tid i ugnen, så testa dig fram. Min deg fastnade dessutom lite i bakpappret, så jag borde nog gett den minst 2 h i ugnen (fast min blev nog tjockare än den skulle).
2 dl solrosfrön
1/2 dl punkakärnor
1/2 dl linfrön
1/2 dl fiberhusk
lite salt
5 dl vatten
Ugnen ska vara på 150 grader
Man blandar först ihop alla fröer och saltet, sedan tillsätter man fiberhusk och sist vattnet. Låt blandningen stå i ca 10 min så fiberhusket kan dra åt sig vätskan. Smeta sedan ut blandningen (som nu är riktigt kletig) på 1-2 plåtar och gör den så tunn som möjligt. Sedan häller du på grovt salt/havssalt/flingsalt och gräddar i ugnen.
Enligt receptet ska det bara vara inne 45 min, men ju tjockare du la upp smeten på plåten desto längre tid ska brödet ha i ugnen.
Detta är gott bounty men det är typ raw utan socker mjöl och mjölk. http://www.glutenfrikost.se/glutenfri-bounty-wannabe/ det mesta raw är ju bättre än de vanliga snask sakerna. Och det innehåller mera vitaminer och dyl. http://rawfood.se/recept-raw-chokladbollar/
popcorn blir extra gott om man kryddar med rå vitlök (pressad helst men riven går också), cayennepeppar och salt. Sen blir det snäppet nyttigare också.
l'm back
#9 åh tack så mycket!
#10 #11 tack! ska prova de :D