Träning iFokus

Träning

Etiketthemmaträning
Läst 691 ggr
[Tilde]
2015-01-07 13:50
0

Yoga

Är yoga något man kan lära sig hemma (typ med hjälp av youtube) eller bör man gå på lektioner?  Funderar nämligen på att börja med lite sånt, främst för att bli av med stress och bli vigare. 

Vad tror/tycker ni? 🙂 Tänkte mer på om man skulle göra fel, om det då var skadligt på något sätt…?

Fialialej
2015-01-07 13:58
1

Jag har tagit både lektioner och tränat själv. Kan vara b ra att gå nån kurs till att börja med för att vara säker på att saker och ting blir rätt och för att det är smidigt att kunna be om hjälp om någon position inte funkar/gör ont osv. En del rörelser är ju lite kluriga även om de egentlgien inte verkar så svåra. Väljer man att köra youtubeklipp är det viktigt att ta det lugnt. Morgonyogaklipp på typ 15 minuter kan vara bra i början (tycker jag), Och ja, det kan vara skadligt om du gör fel. Men så är det ju med all träning. :)

"På natten är alla katter svarta"

Qalaspuff
2015-01-07 15:58
0

Jag har kört yoga endast via youtube för att fixa mina axlar som envisas med att vinklas framåt, tycker att det har fungerat riktigt bra och har inte haft några problem än så länge. Finns riktigt bra videos där de förklarar exakt hur man ska och inte ska göra. 🙂

[Tilde]
2015-01-07 19:46
1

#1 Ok, tack! :) Ska kika runt om man kanske kan testa på det gratis någonstans i närheten då 👍

#2 Det låter bra! Vill också gärna få lite bättre hållning vilket jag tänkte att yoga ihop med annan träning kan hjälpa med. :)

slarvigt
2015-01-07 21:58
0

Har du sett den här sajten? Jag har den bokmärkt, men har inte kommit mig för att prova än… :) http://yogobe.com/se/videos#bmb=1

[Tilde]
2015-01-07 22:00
1

#4 Nej den hade jag inte sett, tackar för tipset! :)