Träning iFokus

Träning

Etikettkonditionsträning
Läst 1314 ggr
Bill&Bull
1

Tappar man mycket?

Tränar 4-5 ggr i veckan, oftast kondition. Har varit sjuk nu i 1.5v så har inte tränat. Tappar man mycket på den tiden? Känns som jag tappat all kondis just nu, blir tom. flåsig i trappan hehe

||My Love For Animals Is Immortal||

Stephanie
1

Nja, skulle tro att flåsigheten främst beror på att du är sjuk. 🙂 Jag kom igång och började jogga regelbundet i ca tre månader förut och förändrade konditionen något enormt. Sen slutade jag av lathet och sprang ingenting på en månad - sen när jag testade igen så kunde jag köra på precis som innan pausen.

(Sen kom isen och nu vågar jag inte springa ändå…)

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Pauliine
1

Det är jätte individuellt beroende på din genetik, men de flesta av oss har både ett bra muskelminne och konditionsminne (detta är omdiskuterat om det finns, men något är det) så de första dagarna är det säkert lite tufft men du kommer igen snabbt :-)

Medarbetare på träning -Instagram: PaulineSvorono

[Murvel]
0

Jag gymmar 3 ggr per vecka och tog precis ett uppehåll på 2 veckor för att jag var bortrest. När jag kom tillbaka var jag nästan lika stark som innan, kunde ta samma vikter men orkade några färre repetitioner (lite sämre uthållighet). Räknar med att vara tillbaka i styrka inom en vecka och börja öka i vikter efter den veckan igen. Vissa återgår till precis samma setxreps trots ett mindre uppehåll.

Nu gällde din fråga kondition och inte styrketräning, men jag skulle tro att det är samma princip. Se till att vila ut! Börja sedan lite lugnare än vanligt och så är du snart på banan igen. En kondition tar tid att bygga upp - och tid att försvinna. Samma med muskler. Men det kan ta några träningspass innan man är "back on track" - du börjar dock INTE om från noll 🙂

Bill&Bull
0

Tack för era lugnande svar! :) blev så orolig att jag skulle få börja från noll. Har varit sjuk längre nu så kanske är 3-4 v jag inte tränat på men :p

||My Love For Animals Is Immortal||

Stephanie
0

Nä, som sagt, jag tror att du bara var lite sjuk fortfarande. Det är ofta ett av de första tecknen på att jag börjar bli sjuk, att jag blir andfådd av kliva ur sängen i princip 😛

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal