Ingen motivation.
Jag har ingen motivation till att träna. Har inte råd till gymkort, så det får ju bli att träna ute i naturen i sådana fall, vilket i och för sig går bra det också. Dock har jag ingen motivation, trots att jag vill träna. 🤫
Kan du inte träna innomhus? typ med videos youtube och sånt?
Har du någon att träna med. Att ha en kompis med kan ju vara motiverande att ni pressar varandra och bokar in när ni ska träna så ger man sig på det :)
Personliga mål kan vara motiverande. Vad vill du uppnå med din träning? Tycker du att den träningsform är tillräckligt rolig? Finns det andra du kan träna med för att sporra varandra?
Kanske kan du skaffa en app så som exempelvis Zombies, run! Då får man lyssna på en liten berättelse om att zombies har tagit över världen och du är en av de få överlevande som måste ut och hitta olika material för att ta med hem till "de andra överlevande". Man kan springa, jogga eller gå i vilken takt man vill, men när man hör zombies komma ska man ta i och springa "ifrån" dem. 🙂 Har inte testat appen själv (den kostar lite), men funderar på att ladda ner den då det verkar kul! Finns även liknande om du inte gillar zombies, med både löpning och andra övningar har jag för mig.