Träning iFokus

Träning

Etikettövrigt
Läst 606 ggr
[KB46ghx]
2

Kommer detta fungera?

Okej grejen är såhär. Jag vill gärna känna mig säkrare i min kropp och få en bättre hälsa så mitt mål tills sommaren är att gå ner 7-10 kg. Om jag har en strikt och bra kost och sedan tränar 4 ggr i veckan på gym både kondition och styrketräning. Kommer jag då nå mitt mål? Igentligen är inte vikten speciellt viktig, men vill byta ut fettet mot muskler, så kommer detta gå? Om inte så ge mig gärna råd.

[Majbot]
3

Du kan troligtvis hinna gå ner några % fett men inte lägga på dig så mycket muskelmassa eftersom det tar ett par år minst av byggande för att se stor skillnad. Dessutom för att bygga massa behöver du ligga på ett kaloriöverskott, och för att gå ner i fett på ett kaloriunderskott. Dvs det är väldigt svårt att lyckas gå ner och lägga på sig samtidigt.

VildaVittra
0

Det beror på om du är kvinna eller man samt ärftliga faktorer huruvida du hinner klart till sommaren, men du kommer definitivt känna dig säkrare på dig själv och få bättre kondis.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus