Bra våg?
Vad finns det för bra vågar där ute till rimliga priser? Min våg är dessvärre så kass att jag inte ens bryr mig om att väga mig. Varje gång jag väger mig så visar den en siffra - kliver jag sedan på igen direkt efter så skiljer det sig med 0.5-1kg… Vet aldrig vilken siffra jag ska tro på. Mamma och pappas våg är likadan och då de tänkt ta tag i sin hälsa och gå ner i vikt hade det varit bra med en fungerande våg här hemma… För min del får den väldigt gärna mäta mer än vikten, så en "BMI-våg" är välkommet. Om det nu är något som fungerar? Såhär efter jul finns det tyvärr inte så mycket pengar kvar så den får tyvärr inte kosta så jättemycket. Vad har ni för råd eller varningar till mig? :)

Mvh Stephanie 

Är golvet plant där du ställer vågen?
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Yes, det är plant :) Den är dessutom testad i tre olika bostäder och har betett sig likadant på alla ställen.

Mvh Stephanie 

Bytat batteri?
Yes, det med :) Nu är vågen jag har billigast av de billigaste, så att den inte fungerar speciellt bra längre är inte så oväntat…

Mvh Stephanie 

Jag skulle inte köpa en våg med massa andra konstiga funktioner så som BMI mätare. Dels är det lätt att räkna ut själv om det bara är det man är intresserad av, dels för att bmi är, för vissa människor, extremt felvisande. Om jag var du skulle jag köpa en våg och komplettera med ett måttband (köps på ICA). Man kan nämligen gå upp ett kilo i vikt men tappa en centimeter på magen.
Om det finns en Mediamarkt i närheten av där du bor så kan ni åka dit.
http://www.mediamarkt.se/webapp/wcs/stores/servlet/MultiChannelSearch?storeId=90952&langId=-16&searchProfile=onlineshop&channel=mmsesv&searchParams=&path=&query=personv%C3%A5g
Eller kanske netonnet. Räkna med 300 - 500 kr.
Lycka till!
BMI vet jag hur man räknar ut såklart :) BMI-våg är ett uttryck. Det är en våg som kan mäta personens muskelmassa, fettprocent etc.

Mvh Stephanie 

Dvs. jag söker inte en vanlig våg som bara mäter kg, eller råd på hur jag får min våg att fungera igen. Jag undrar om någon här har egen erfarenhet av mer avancerade vågar, så kallade BMI-vågar (finns säkert andra benämningar på dom också). 🙂

Mvh Stephanie 

Och ytterligare ett tillägg - givetvis kan jag hitta sådana vågar. Jag är ute efter andra personers erfarenheter! 🙂

Mvh Stephanie 

Jag insåg just att den här tråden kan tas bort - min pappa får inte använda såna här vågar då han har en pacemaker. Så jag sitter och slösar tid i onödan här! 🙂

Mvh Stephanie