Träning iFokus

Träning

Etiketttips-inspiration
Läst 1029 ggr
Star67
0

Personlig tränare

Jag funderar på att börja träna med personlig tränare för att lära mig träna på rätt sätt (tänker t.ex. så jag inte lyfter tokigt, rör mig rätt på löpband el. crosstrainer), som hjälper mig att hålla motivationen uppe.

Vad bör jag kolla upp/ta reda på, när jag väljer PT att anlita tycker ni?

Vad bör den ha för bakgrund?

Hur ofta är bra att träna med PT?

Kan man köra ett provtillfälle innan man bestämmer sig? Tänker mig att det är bra att personkemin stämmer lite.

Behöver jag ha klurat ut mål med träningen innan eller kan man göra det ihop? Så det blir realistiska kortsiktiga och långsiktiga mål.

freck
0

Jag rekommenderar att PT:n är utbildad från The Academy, STAC eller SAFE. De flesta erbjuder gratis konsultation där ni pratar om vilka mål du har bl.a och ni får lära känna varandra lite granna. Och där har du möjlighet att fråga ut PT:n har hen jobbar och vad hen har för utbildningar. Du bestämmer helt själv hur ofta du vill träna med din PT allt från enstaka gånger till alla dina träningspass. Så man kan köpa en PT-timme eller ett paket med flera PT-timmar. Lic. Personlig Tränare Lic. Kostrådgivare Dip. Hälsoinformatör Dip. Friskvådsmassör med idrottsprofil

Lic. Personlig tränare
Lic. Hälsoinformatör
Lic. Kostrådgivare