Träning iFokus

Träning

Etikettövrigt
Läst 891 ggr
[LadyK]
0

Påtvingad vila....

Så där ja då var det dags för en veckas påtvingad vila…. 😕 Förkyld sen några dagar men har tränat som vanligt men nu har det börjat göra ont i halsen och det tränar jag inte med. Blir förhoppningsvis några promenader annars två nätters jobb och massor av vila däremellan. Kanske var dags för lite vila ändå har haft världens flyt i träningen sen efter semestern och tränat 4-6 ggr i veckan med väldans resultat. 😃

[Annellie]
0

Ta det lugnt… tränade med halsfluss förra vintern.. Visste inte om att jag hade det.. trodde jag var nerkyld bara… tog Alvedon och gick ut och sprang.. sen hamlade jag på sjukhus.. fick veta att jag hade halsfluss och öroninfamation… blev ''frisk'' efter två dagars kur med antibiotika… och började träna igen.. och slutade med sjukhus igen och massa sladdar över hela kroppen… Tack och lov visade det sig att jag inte hade hjärtmuskelinflamation men låg sjuk väldigt länge efter det…

[Murvel]
0

#0 Bra, det är superviktigt att vila med inflammation i kroppen. Seom du sa, se det som en välbehövlig vila. När du börjar igen så kommer du kanske vara lite mindre uthållig de första passen. men det tar igen sig snabbt. Inte värt att chansa, vill väl inte hamna på sjukhus som #2

Däremot kan man ju ta lugna promenader (så länge man håller sig varm) och utföra lite stretch-övningar eller annat. Och äta bra mat och ta hand om sig själv. 🙂

lisa90
0

Usch! Har också varit förkyld e vecka nu, jättetrist! Jag fokuserar på att äta bra mat och promenerar hunden.

[LadyK]
0

Känner mig lite bättre, har inte ont i halsen men är fortfarande förkyld och låter som en kråka . Har ett pass bokat på söndag så får se om det känns ytterligare bättre då. Gick en lång o snabb promenad på lunchen på jobbet igår och den kalla luften känns så uppfriskande. Nej sjukhus gillar vi inte och jag är livrädd för träning med halsont då jag förlorat en bekant (många många år sedan men minnet finns kvar), 16 år gammal i hjärtmuskelinflammation, han tränade fotboll med en trolig halsfluss.

[LadyK]
0

Vilat en vecka, inget mer ont i halsen men förkylningen har varken blivit bättre eller sämre. Tränade som vanligt idag.