Hjälp mig med träningen
Okej, har skrivit här förr och bett om hjälp. Träningen höll jag väl igång med i drygt en vecka, sedan tröttnade jag. Men NU har jag verkligen bestämt mig, på riktigt.
Mitt mål är att få en fastare kropp. Jag är 17 år, 158 cm lång och väger ungefär 53kg.
Jag vet inte om jag ska skriva in mig på gymmet? Finns en gym några km ifrån mig. Bor nära skogen och stranden, så träna där går kanske också bra, i alla fall till en början. Har hund, så promenerar varje dag. (Vi går ofta ganska raskt) Just nu så dansar jag på torsdagar i 60 min, så det är den riktiga träning jag har för tillfället.
Löpning och styrketräning är det jag vill träna. Men hur ska jag lägga upp det? Tips? 😃
Gillar du att jogga har du ju grymma möjligheter för det men hade nog rekommenderat styrketräning för dig :)
Pretty wise //
Kanske det finns någon av personalen på gymmet som kan hjälpa dig med upplägget av träningen? :)
För fastare kropp är det främst muskler och en bra kost som gäller. Det finns många övningar du kan göra i skogen eller hemma och alltså inte behöver gymkort för. Men vill du bygga muskler snabbt så rekommenderar jag gym då där finns hantlar, stänger och annat skoj man kan använda för fixa formen (OBS: som tjej krävs det väldigt hård träning för att få stora muskler)
Tack för era svar! 🙂 Ska kolla upp det med gymmet !