Vältränad kropp
Hej! Jag är en kille på 15 år och skulle vilja få en vältränad kropp! Lite (mindre) magrutor och en fin kropp osv, det finns ett gym hör i närheten men jag vill inte börja träna förrän jag inte vet vad jag ska börja med. Så jag vill ha lite tips från de som kan det här. Typ vad jag ska köra för övningar och förklara dem lite grann., och vad man ska äta och hur mycket. Tack för era tips!
Om du ska börja på gym hade jag talat med tränare där 🙂 De ska ha kunskaper om sånt. Så kanske du kan få ett individuellt program tills du kommit igång?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jaha, men vadå, går man bara fram till en tränare o säger. Hej jag skulle vilja bli vältränad, ock jag behöver lite hjälp. Typ så? jag vet att de e dum fråga men asså jag suger på sånt här :D
#2 Nja tror man måste boka in sig, och då beskriver man sina mål med träningen och så :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Tackar! Då har jag iallafall någonstans att utgå från. Tack så mycket! :)
Flera tips uppskattas :))
Det är som Frida säger. Man brukar få gå igenom med en tränare och skriva ett träningsprogram som är anpassat för dig. Det är ju extra viktigt när du är så ung som du är att få ett program som är anpassat till dig.
Jag har en son som är lika gammal som du och han fick ett jättebra program just för honom. Han är lång och smal och hans program bygger mycket på att han ska stärka upp rygg och axlar. Det är viktigt när man börjar så kroppen orkar med beslastningar.
Satt och läste på en träningsblogg för ett tag sen och där tipsades om denna sida. Har ingen egen erfarenhet av den. Lycka till!
Tackar!