Träning iFokus

Träning

Etikettträningstillbehör
Läst 962 ggr
Blanksteg
0

Köpa löparskor - test/analys

Jag tänkte köpa löparskor nu till hösten, men har ingen koll alls på vilka som skulle kunna passa just mina fötter. Så tänkte gå till Stadium och höra med dem. Har läst att de gör någon slags analys eller test. Saken är den bara att löparskor i svenska sportaffärer är så dyra (eller om de håller länge så är de kanske inte så dyra, men behöver spara till annat också). Det är ju billigare om jag hittar ett par skor på ebay. Det känns bara konstigt/fel att gå till Stadium och ta upp deras tid med test/analys när jag ändå inte kommer köpa ett par skor av dem, eller tror ni det är ok?

[westerlind]
0

Jag kan bara svara utifrån mig själv och hur jag tänker. Skulle jag gå och göra ett test (vilket jag har gjort) så ber ju jag om en tjänst från personalen, och skulle jag då hitta ett par skor som är helt fantastiska skulle jag inte låta bli att köpa dem där bara för att kunna köpa dem billigare någon annanstans. Då har jag ju utnyttjat tjänsten på (i mina ögon) fel sätt.  Så tänker och fungerar jag åtminstone.

MEN du gör som du själv vill, och man kan ju alltid vara ärlig med sina intentioner och säga som det är till personalen.

Blanksteg
0

Ja, jag håller med dig. Jag får helt enkelt vänta med att köpa löparskor tills senare i höst.

[Oceansoul]
0

Man kan göra test på löplabbet också och man behöver ju inte direkt köpa skor när man är där utan klicka hem något billigare senare.  Nike Free är det som jag upplevt har varit bäst för mig..Har inte problem med benhinnorna på samma sätt längre. Men funderar på att göra det samma ifall att det finns bättre alternativ där ute.