Hur lång tid?
ÄNTLIGEN har jag börjat träna! Det har gått drygt två år sen jag såg mig själv i spegeln och tänkte att nej nu måste jag bli av med fettet. Är inte tjock, men mullig. Är lite utav en soffpotatis.. Fjärde dagen för mig att springa idag (igår blir det väl eftersom att kl är 03:20 i skrivande stund, brukar inte vara uppe såhär sent ifall ni undrar). Visste inte var jag skulle springa de två första dagarna men nu har jag hittat en perfekt sträcka på ca 3km som jag springer på ca 20 min med en kompis. Men nu undrar jag hur lång tid det tar för att se skillnad? Tredje dagen jag sprang vägde jag mig efteråt och då hade jag visst gått upp 1,5 kilo, ops. Har iallafall slutat med godis, bakverk osv men äter vid särskilda tillfällen eller några godisbitar på lördagar. Så åter till frågan, hur lång tid kommer det ta tills jag ser någon skillnad?(har mätt mig kring midjan). Vill också tillägga att jag kommer att springa 5ggr i veckan. Tålamod är något jag har så länge det inte kommer ta två, tre månader förrän jag ser skillnad. Tack på förhand!
20 minuters lätt jogging kommer inte visa några större resultat på utsidan, du behöver lägga till något mer så du tränar runt en timma under träningsdagarna, gärna något där du använder överkroppen också.
Att gå upp 1,5 kg på tre dagar tyder på att du lagt på dig vätska, det är varmt ute och när du svettas så har din saltbalans rubbats. Inget ovanligt alls och det kommer att försvinna.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
#1: Hon kan ju springa 20 minuter, men sen göra andra aktiviteter också under samma dag, för då borde det väl ändå börja synas… 🤫