vill bara gnälla av mig lite...
Ska/skulle vara med på ett 5 km lopp i min hemstad i morgon men i onsdags när vi var ett gäng som skulle prova rundan lyckades jag trampa snett på en trottoarkant och trilla, mötte en cykel på trottoaren hade solen i ögonen och det gick som det gick. Hade jätteont i fotleden efter, gick direkt hem och lindade och kylde. Det har lagt sig jättemycket och jag kan stödja på foten nu men den är fortfarande 4 cm bredare över ankeln än andra foten. Jag är så arg, besviken och ledsen för att inte kunna göra mitt bästa i morgon! Vill bara skrika och gråta då jag laddat för detta, mitt första lopp, så länge. Tror jag kommer gå rundan i morgon i alla fall, om fotleden håller vill säga.
Så där nu känns det lite bättre.
Hade benhinneinflammation vid tjejmilen fjol så kunde inte springa. Vet hur det känns :( Men nu jäklar! Det finns dessutom lopp året runt som man kan försöka sig på istället.
Tråkigt värre! Tycker inte du ska anstränga dig om det är så illa, vila och hoppa på nästa lopp istället. Krya på dig!
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Trist! Verkligen inte roligt att inte kunna prestera när det gäller pga. skada. Har också ont i fotleden för tillfället så vet hur det känns.
Krya på dig!
ronjanyman.se
Instagram: Ronnybonny
Stackare. Själv ställde jag upp i Milspåret på Djurgården i torsdags med mina promenadskor och fixade på så vis en gigantisk blåsa under foten. En vecka kvar till Stockholm Maraton så det är väl bara att plåstra om foten och chansa? :-(
Tack alla. Satsar på att göra om det nästa år, kunde på tiderna se att jag hade hamnat någonstans i mitten.
Tillägger att jag inte gick rundan heller, var helt enkelt för svullen fortfarande samt att jag inte kan stödja på hälen än.
En vecka sedan jag snubblade, är fortfarande svullen och snyggt lila och grön om foten. Tränade igår men, crossfit, men plockade bort allt som var påfrestande för foten. Så det blev en massa överkropp, armar, rygg och axlar 😛. Det går i alla fall på rätt håll men får nog snällt vila foten från mer än korta promenader i ett par veckor till.
Hittade min gamla tråd….
Det går framåt med fotleden, är fortfarande lite svullen men tränar leden varje dag på balansplatta. Ska göra det i hela 42 veckor 🤦♂️ enligt sjukgymnasten. Tränar för fullt, grit, indoor, crossfit och andra roliga gruppass då jag har dålig motivation för ren styrketräning just nu. Har inte börjat springa något än då jag helt enkelt är livrädd för att slå upp skadan igen. Enligt min sjukgymnast kan jag börja lite försiktigt igen om jag bara tejpar ankeln ordentligt.