Träning iFokus

Träning

Etiketttips-inspiration
Läst 883 ggr
[Tilde]
2014-07-14 21:22
0

Hur ofta?

Hur ofta bör man ha vilodagar? Jag vill gärna göra träningen till en vana, liksom en del av min dagliga rutin, men man måste ju såklart vila ibland.

Hur många dagar i veckan tränar ni? 🙂

Är det bäst att köra styrketräning och sen springa eller dela upp det på olika dagar i veckan? Har ni ett träningschema, typ en muskelgrupp en specifik dag eller liknande? Kom gärna med tips och förslag! :)

[Majbot]
2014-07-15 02:50
0

När du känner att kroppen behöver det. För ett halvår sedan körde jag med i princip inga vilodagar, i dagsläget har jag en vilodag/vecka minst då jag känner mig sliten allmänt i förhållande till då :p

[Tilde]
2014-07-15 11:22
0

#1 Jaså :O I så fall tänker jag köra en "miniträning" varje dag och springa + styrketräna kanske 6 dagar i veckan. :) Trodde det var rekommenderat att vila även om man inte känner det själv i musklerna. 😛

[Oceansoul]
2014-07-15 12:01
0

När jag hade ett jobb blev det två vilodagar i veckan (servitris, med andra ord mycket spring) nu  blir det ingen vilodag utom om jag har träningsvärk eller känner mig hängig. Det är ett bra sätt att döda tid när man inte har annat för sig så att säga :)

[Tilde]
2014-07-15 12:30
0

#3 Ja självklart ska man inte träna de muskler man har träningsvärk i, det vore illa. 😃 Men det låter bra! Tror inte jag behöver fler vilodagar än en, tills vidare.

:holmgreen:
2014-07-15 18:04
0

Som det ser ut nu så har jag ingen vilodag. Ser istället till att fokusera på olika muskelgrupper för att inte slita sönder dem, går lite på känsla. Prova dig fram och se vad som passar dig. :)

[Tilde]
2014-07-15 19:05
0

#5 Precis, Nicole, det tänkte jag också att många gör. Blir nog bara en "vilodag" då jag endast gör ett väldigt kort pass. 🙂

:holmgreen:
2014-07-15 22:18
0

Låter super :D

Gur4m1
2014-07-16 20:15
0

När jag är som mest aktiv och rör mig så gott osm varje dag brukar jag ha en vilovecka var fjärde vecka. Det är jobbigt att inte träna en hel vecka när man fått det som rutin men man blir snabbt ganska sliten och när man sätter igång igen så känns det underbart och kroppen har ny energi.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Juicy
2014-07-19 00:48
0

Tränar man smart och anpassar intensiteten efter hur "sliten" kroppen är behöver man sällan vilodagar - detta inkluderar att inte köra in i kaklet tills man spyr varje träningspass. Jag har haft mellan 1-3 vilodagar per vecka, vilket har styrts främst av träningsupplägget.

ronjanyman.se
Instagram: Ronnybonny