Träning iFokus

Träning

Etikettkost
Läst 743 ggr
katerina_P
0

När äter ni?

Ja… nu när det är sommar, ser våra matrutiner olika ut. Så jag undrar när har ni era måltider? Hur brukar ni äta och när äter ni? :)

[Majbot]
1

fasta fram till 12:00, mellanmål vid 14:00, BCAA+protein efter gymmet vid 17:00, kvällsmat vid 19:00-20:00 och casein en timme innan jag sover.

[westerlind]
1

Brukar bli en smoothie, te och frukt till frukost, sedan lunch varierar och på kvällen blir det oftast grillning med mycket rofrukter och sallad till. Plus en och annan fika/glass under dagen då.

[Oceansoul]
1

Små åt mycket under dagen men eftersom att jag ska ner ett par kilon har jag satt en matklocka för att få bättre rutiner. Just nu är det jordnötssmör och Aminosyror innan träningen vid 8 ungefär, efter träningen vid 11 tidig frunch i form av fett och protein, en yoghurtglass eller någon frukt vid 15. Middag vid 18-19 oftast lax eller kyckling med fetaost eller nötter och grönsaker.

lisa90
1

Frukost vid 8, ägg och gröt och sen blir det promenad med hunden också gymmet på det. Sen mellis efter träningen, oftast kaffe också kvarg och frukt eller en hemmagjord proteinbar. 

Lunch runt 12-13, oftast rester, och sen oftast mellis runt 15 om jag är hungrig igen (som jag nästan alltid är om jag tränat) också middag på kvällen. Beroende på hur sen middagen är och hur hungrig jag är blir det eventuellt nåt litet innan jag somnar också. 

Middag och lunch är protein, långsamma kolhydrater och nåt fett (om inte proteinet är fett), idag åt jag linsburgare stekta i extra olivolja m lite kyckling och massa tomatsås. Mums :)

ManU77
1

Äter när jag är hungrig… går så gott som aldrig efter klockan, utan kroppen får bestämma.

Scorpio97
1

Äter oftast lunch och middag, eller middag och kvällsfika (beroende på vad jag ska göra samt vädret, klarar inte av att äta när det är varmt). Äter vanlig mat, förutom att jag försöker ta bort kolhydrater som potatis, pasta, ris och bröd.

(Jag tränar dock inte speciellt mycket, jag är bara här inne och läser ändå, så jag ville ändå svara)

//Jessie

:holmgreen:
0

Fukost, lunch och middag. Har inga speciella tider men håller samma antal timmar mellan måltiderna. Just nu när jag deffar så kör jag på ett kaloriunderskott, och trycker därför i mig lite mer protein än vanligt. Mellan någon av måltiderna kan det alltså bli något mellanmål, efter träning blir det mer protein och om jag svälter på kvällen/natten så äter jag något lätt men proteinrikt.

Gur4m1
0

Nu har jag semester så då äter jag när jag är hungrig. Ser till att inte träna hungrig, och att äta efter träning brukar falla sig rätt naturligt.
Under vardagarna styr arbetet när jag äter + träningen. blir frukost runt 5-6 och lunch runt 10:30-12. Sen om jag tränar så blir det något efter det. Sen blir det middag när jag kommer hem från jobbet, vilket brukar bli runt 16-18 tiden. Sen försöker jag att inte kvällsäta men ibland har jag jobb ända till 21 och då blir det matlåda runt 19snåret så jag inte är vrålhungrig när jag kommer hem, då jag inte vill äta direkt innan jag ska sova.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Fridaaaa
0

Beror på hur jag jobbar men äter frukost, lunch, middag och ibland mellanmål. 
Försöker ha 3-5 timmar mellan måltiderna men får anpassa efter jobbet samt annat också, så tiderna är inte fasta.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.