Sluta gymma
Mitt gym (sats) har skyhöjt priserna. Betalar mer än 100:- mer /månad sen höjningen och ekonomin är för tillfället inte så bra hos oss då min pojkvän börjar plugga i höst. Jag ska ringa runt och jämnföra lite priser på gym i närheten men inget annat gym har gruppträningar så det känns lite meningslöst. Sats var dessutom redan dyrt från början innan dom höjde. Brukade betala 199:-/månad hos 24/7, nu ska jag betala 440:-/månad hos sats… Enda fördelen är att sats ligger med gångavstånd hemifrån. Ser kanske ingen annan utväg än att säga upp mitt medlemskap och sluta på gymmet. Tränar ni någonting utanför gymmet? Vad/hur ofta? Borde jag lägga pengar på gymkortet eller är det okej att säga upp det? Åhjagvetintevadjagskagöra…
I have no sympathy for people without empathy
Har du möjlighet att träna hemma så rekommenderar jag det starkt!
Jag har aldrig gillat att träna på gym men hemma så känns det mycket bekvämare.
Om du däremot tränar med tyngre vikter och stora maskiner som typ bara finns på gym så vet jag inte hur du ska göra 🤔
Hitta alternativa träningsmetoder kanske. Men det här med hemmaträning så finns det hundratals, om inte tusentals videoklipp på youtube som du kan följa, och om pengarna räcker till så kan du ju också köpa hem träningsverktyg.
Det finns också en del utegym, jag har aldrig testat men det verkar ändå ganska nice!
Jag har läst en del att vissa tycker att man blir mer peppad och motiverad att träna ordentligt när man är på gymmet, men allting sitter i huvudet, det blir vad du gör det till!
Egentligen så går jag mest på gruppträningarna. Använder löpbandet på vintrarna men jag skulle ju lika gärna kunna investera i ett par bra vinter-löparskor. Blir ändå billigare så i längden än gymkort.
Har kollat youtube förut och försökt mig på en del yoga övningar osv. Känns svårt då det är begränsat med rörelsefrihet runt datorn här hemma men det måste jag kunna lösa på något sätt. Jag får ge det en till chans helt enkelt =)
#2 Jodå, nånstans hemma får du plats 😉
De flesta hemmaövningarna brukar vara på en och samma plats, max 4-5 steg åt vardera håll, så det går nog ska du se!
Är du studerande eller arbetar du?
#4 Arbetar. Why?
#5 Tänkte på priserna, jag betalar 200 kr/månad som student där jag gymmar, utan studentkort kostar det 400 kr. På ett annat i samma stad kostar det 4200 kr per år för en vuxen.
Okej. Ja det skiljer rätt mycket =\
Vart bor du? Bor du i stockholm kan jag rekommendera stockholms stads, det är inte så dyrt. Man betalar inte i månaden utan man köper ett kort på en gång och då ingår ju alla gruppträningar där med + att det finns simhall!
Men det kanske går att betala månadsavgift där med, om du föredrar det.
Jag försöker träna 3 ggr i veckan. Jag försöker springa varannan gång om vädret tillåter, och varannan kör jag streaming till Teven med workouts från youtube. Roligt att bli starkare av att bara använda sin egen kropp och nÅgon 2kgs hantel :) Har gått på gruppträning innan och det är skitkul! Men närmsta hos mig går på 699 i månaden eller så måste jag köra 7km till sats. Så jag håller mig hemma, inte så värst socialt precis men träning får jag billigt haha :)
Friskis kostar mig 260 kr i månaden och är arbetslös, men dricker inte alkohol äter inte godis och take-aways och sådant som kostar mycket i längden då har man råd med gymkort.
24/7 för 199 så får man ju också just vad man betalar för ;) Jag har varit med på actic (Då nautilus) och gillade deras anläggning och träning bättre men 24/7 är ju bra just för att de är öppna 24/7. 400 kr i månaden är saftigt för ett gymkort, men beror ju på hur mycket du faktiskt använder det. Går man dit flera gånger i veckan får man ju valuta för pengarna. Annars kan man ju göra det mesta som folk gör på gym, hemma. Cykla, gå, springa….köp hem några kettlebells och hantlar…hopprep? :D
Men jag skulle nog fortsätta med sats…om det är bra läge och jag tränade mycket.
Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com