Veganer & vegetarianer
Jag tänkte att det kan behövas en tråd för veg*etaner där man kan prata om nyttig och proteinrik mat. Oftast är det bara en grupp för icke köttätare eller bara för de som gymmar. Men jag hittar aldrig någon grupp för båda! Vad äter ni efter träning? Gör ni matlådor, och i så fall hur? Hur många av er tar proteindrinkar? Hoppas det blir mycket respons! Jag behöver verkligen någon att bolla med :)
Åh, vilket bra initiativ! Jag behöver också tips :) Själv är jag lacto-ovo-vegetarian, så jag brukar äta ägg till frukost och ibland kvarg. Efter träning brukar jag äta en tetra med typ kidneybönor, lite broccoli och bea eller kvarg. Mest för att jag inte pallar laga mat då. :) Som matlåda gör jag oftast en sallad med quinoa/lins-blandning, morot, broccoli, några salladsblad, halloumi eller bönor osv… Den går att äta kall vilket jag vill eftersom kön till mikrovågsugnarna är så lång i skolan. Rekommenderar denna sidan annars till matlådor, de flesta är vegetariska/veganska och är goda kalla: http://justbento.com
Härligt att det finns fler! Jag äri övergångsfas till vegan, men ibland blir det kvarg. Efter träning käkar jag supergröt med jordnötssmör, asgott! + proteinshake. När detta proteinpulver tar slut ska jag köpa veganskt :) Jag har börjat blanda in mer tofu i min kost också, och mycket ris. Försöker dock bli nyttigare., är inte tjock men jag vill att mina muskler på magen ska synas mycket mer :) men jag har så svårt för att planera :/
#2 Vad har du mer i din supergröt? :)
Hear hear, jag har också svårt att planera. Jag tänker att jag ska göra olika biffar och bollar att ha i frysen, men det blir sällan av.
#3 Jag köper förpackningen som heter "Supergröt" (du vet nog vilken det är) och i den jag har nu finns det sojabönor som är superbra. Sen lägger jag i minst två matskedar jordnötssmör och lite kanel för godare smak. När jag har värmt den brukar jag ha bananbitar i också. Efteråt äter jag en avokado ibland!
Denna planering.. jag brukar steka massa tofu + broccoli med gurka, champinjoner och morötter i olja på låg värme, men länge. Sen äter jag det med ris! Det är så jävla gott <3 (min favorit) Och det är så enkelt att spara och ta fram till sen :)
Mitt problem är att jag ogillar kall mat (utom sushi).Jag måste ha maten varm, och så äter jag mycket, därför är det så svårt att ta med.
#4 Aha, nej, den kände jag inte till.
Det låter gott! Jag brukar steka morot, champinjoner, blomkål, sparris, squash, potatis, broccoli - något, eller allt, av det, och äta med bönor. Tröttnar aldrig på det, haha.