Äta före eller efter frukost?
Hej, Ska man ut och springa före eller efter om man har ätit två lingongrova till frukost? Vad tycker ni är bäst? Tacksam för svar!
Personligen föredrar jag att springa före frukost. Det ger en bra start på dagen och det blir inte en massa som skumpar runt i magen medan man springer. Sen finns det ju olika teorier om vad som är bäst men jag kör på känn. För mig funkar det bäst innan. :)
Seeing isn't believing, believing is seeing.
/Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus
Jag får fruktansvärd håll om jag äter innan jag joggar. Måste i regel vänta 2 -3 timmar efter jag ätit och ibland längre. Så kör på före frukost! Men du kan ju testa dig fram också. Det är oftast det bästa alternativet.
Jag kör Aminosyror och en sked jordnötssmör innan träning. Jag känner mig tung och får lätt håll om jag har käkat innan , men känner du att det är nödvändigt att få i sig något innan så satsa i alla fall på att ta något litet ca en timme innan.
Det beror på hur långt/hårt du ska springa. Ät om det är ett tuffare pass. Gärna något bättre än lingongrova, typ knäcke, då lingongrova är väldigt sockerrikt.
Gör vad som känns bäst.