Träning iFokus

Träning

Etiketttips-inspiration
Läst 504 ggr
[Gudrun-Berit]
0

Vill ha tips!!

Hej! Jag vill ha tips på olika sätt att träna :-) Jag vill dels gå ner i vikt ( Väger 60 kg och är 164 cm ) men vill även ha muskler. Det ända jag gör är att jag är ute o går mellan 1 -och 2 mil, och så gör jag 20 armhävningar/situps per dag. Jag äter inte socker. Så har ni något tips på aktivering? Tack på förhand!

Aleya
0

Att det inte låter hälsosamt det du gör. Låt kroppen vila.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Gudrun-Berit]
0

Vad låter inte hälsosamt?:o

Aleya
0

Att du dels satsar på att gå ner i vikt då du redan är normal. Att gå 1-2 mil per dag. Har du aldrig vilodag? Om jag minns rätt är du rätt ung också. Ta det lungt och sluta hetsa kroppen.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Gudrun-Berit]
1

Mest satsar jag på att bygga muskler, inte gå ner i vikt. Sen jag började gå så har jag mått MYCKET bättre, så tror inte att jag behöver dra ner på det :-) Går inte på helger. Bara vardagar :-)

ManU77
0

Vill du bygga muskler behöver du styrketräna. Lågintensivt långvarigt arbete typ promenader eller joggning kan faktiskt leda till muskelförlust.

[Murvel]
0

Börja styrketräna. Du kanske går upp lite i vikt (för att muskler väger mer än fett!) men tränar kroppen och bränner fett.  Om du är över femton kan du köpa gymkort och få tips och råd av deras instruktörer.

[kerstinthemilklover]
0

För att styrketräna behöver man alls inget gymkort. Du kan börja med att träna benen på andra vis än promenad. Knäböj är en klassiker och det kommer att ta dig längre. är det för enkelt kan du göra många, eller kanske på ett ben.
Det finns många bra styrkeövningar inom yoga som är bra helkroppsträning för den som vill bygga muskler.

Annars är det fint att göra lite plankor armhävningar och tåhävningar. Fängelsehopp är väldigt bra.  Om armhävningarna blir för enkla så kan du ha händerna högre upp mot huvudet och är det för svårt kan man ha i knäna.

Alla är vi gjorda för att röra på oss. Det här kan bli kul!