Dricker inte mycket
Hej på er, Jag dricker inte alls mycket. 3 glas vatten om dagen kanske? Jag behöver dricka mer och funderar nu på vad jag kan göra för att dricka så mycket som jag egentligen behöver.
Hur lyckas ni få i er den vätska ni behöver, för att sedan orka med massor?
Du får inte glömma att du får även i dig vätska via maten. Du kan ju även prova andra drycker, än bara rent vatten. Om du inte tycker om vatten, kan du ju prova att lägga i t ex citronskiva, eller annat. Försök att dricka ett glas i timmen. Det är ju individuellt hur mycket vätska som man behöver. Men man brukar säga 1,5 liter om dagen.
Förbered 5-6 halvliters (eller 2-3 hellitersflaskor) med vatten dagen innan, ha som mål att dricka upp allt under dagen som kommer.
Jag dricker 1 glas vatten om dagen + vatten blandat med Aminosyror. Annars så ser jag till att hålla en cola zero eller någon annan dryck som jag kan stå ut med att dricka nära till hands. Jag tycker inte om smaken på vatten och har inte gjort det sedan jag var liten (bubbelvatten med smak går bra)
Ha alltid med en vattenflaska helt enkelt! Jag har det jämt på jobbet, då blir det mycket drucket :)
*Det blir som det ska*
Medarbetare på Gravid iFokus
Jag har också alltid med mig en vattenflaska :) Brukar dessutom bestämma för mig själv att innan ett visst timslag ska jag dricka upp allt och fylla på den.

Du dricker väl det du behöver helt enkelt. Varför vill du dricka mer?
#3 Skulle inte rekommendera Cola zero eller annan läsk som vätskepåfyllnad när det snarare gör kroppen mer törstig samt tillför en massa andra ämnen du inte behöver.
*Det blir som det ska*
Medarbetare på Gravid iFokus
#6: Kan inte riktigt tro på att kroppen får i sig tillräckligt mycket vätska ändå om man dricker endast när man är törstig. Jag är nästan aldrig törstig, åtminstone inte när jag suttit stilla större delen av dagen. Om jag inte dricker tillräckligt under dagen så känner jag mig jättetorr i munnen när jag vaknar dagen efter. Och min hud är ganska torr. Och om jag dricker för lite i ett par dagar så blir jag trött och hängig tills jag dricker tillräckligt mycket vatten. Eftersom jag så sällan blir törstig så måste jag se till att jag dricker minst en liter om dagen (brukar vara det enda jag klarar av).
7#
Önskar att det var så enkelt, precis som vissa har problem att ge tusan i godispåsen så har jag problem att få i mig vatten. Jag har ett aktivt jobb där jag ofta känner mig svimfärdig eftersom att jag inte dricker något (bjuds det på smoothie till fikat så tar jag gärna) det är så dumt och får ångest av att jag har så barnslig vana kvar.
Jag är likadan, dricker alldeles för lite och kan komma på mig själv med att inte ha fått i mig en enda droppe på hela dagen. Tyvärr har jag väl inte kommit på någon lösning på problemet, men en kolsyremaskin och några goda smaker har i alla fall hjälpt en del!

Mvh Stephanie 

Ett tips är att ha en stor karaff (med lock för att inte ta smak) med vatten i kylen. Riktigt kallt gott vatten som man bara enkelt tar något glas av.
Jag pluggar en del hemifrån så när man är hemma är de toppen.
Annars har jag börjat ha en vattenflaska i kylen också, som jag oftast tar med mig när jag åker iväg. Fyller upp den i skolan såklart när de är slut. Men just kallt vatten gör att jag dricker mer för de är gott. Ibland för att jag bara vill göra nåt med händerna haha.
Aut viam inveniam aut faciam
Jag hittade nyss denna lista med 14 tips på smaksatt vatten:
http://paleoeatsandtreats.com/fruit-infused-waters/
:)
Professor Tim Noakes från Sydafrika har skrivit boken Waterlogged. Hans forskande har visat att det faktiskt räcker att dricka när man är törstig. Så… drick när du är törstig, helt enkelt.
Jag har en app i mobilen som påminner mig om att dricka och där jag för in hur mycket jag dricker/dag. Jag är själv usel på att dricka på sommaren. :/ Men ha alltid en halvliters flaska med dig och drick lite då och då. ;)
Jag har också en sådan app: Waterminder. :) Den är jättebra!
Jag har precis upptäckt att i och med att jag nu druckit ca 1,5 liter eller mer varje dag så har kroppen vant sig och vill ha mer vatten när jag bara druckit en liter. Så det går mycket lättare nu att dricka mer vatten :)
#13 Det stämmer dock inte för mig, jag måste påminna mig själv att dricka. Blir helt enkelt uttorkad annars. Märker det fortast på läpparna och huden, om jag inte dricker mycket blir de väldigt torra.
Jag dricker inte heller så mycket under dagen, bara till maten och kanske några glas då och då. Men du kanske kan försöka bestämma vissa tidpunkter då du ska dricka till exempel ett eller två glas. Och sedan successivt öka det. Vet själv hur det är, det är dessutom väldigt svårt att börja dricka mycket på en gång utan det är bättre att öka det med tiden när man börjar vänja sig osv.
Om du inte tycker om att bara dricka vatten kan du(som någon säkert har skrivit, läste inte igenom alla kommentarer så) testa att lägga i till exempel citron skivor i. Alltså fylla en kanna med vatten, lägga i skivor och låta stå i kylskåpet under dagarna. Sedan är det bara att ta därifrån. Dessutom får du ju kallare vatten, själv tycker jag det är mycket godare!
- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -
Lyckades gå en hel dag utan vatten igår eftersom att pengarna är slut och kylskåpet gapar tomt. Skäms något oerhört eftersom att jag vet att vatten är bland det viktigaste kroppen behöver :/
Var tvungen att dricka idag då jag gymmade så blandade 0,5 L vatten med proteinpulver i en shake och sitter och smuttar på min andra shake gjord på samma sätt. När pengarna rullar in ska jag börja smaksätta med jordgubbar, ananas och andra frukter eftersom att det åtminstone går ner.