Träning iFokus

Träning

Etiketttips-inspiration
Läst 628 ggr
jonnaponny21
0

motivation tilm springning.

Vad är din motivation till att komma ut och springa, När det går dåligt för dig i spåret (där du springer), vad gör du för att tänka om? Skriv gärna så andra för höra och kanske nå tipa till motivation till springningen. Så vi hjälper varandra och för höra andras metoder.

Arinya
2

Jag springer samma runda, håller tiden och varje gång försöker jag slå förra passets tid. Är min bästa tid 11:59 minuter och jag springer på 12:29 nästa gång så mår jag inte skit över det utan tredje gången jag springer då så tänker jag inte "Jag måste klara 11:59" utan istället "Jag ska försöka klara mig under 12:29" just för att inte lägga för mycket press på mig själv.

tjohosan
0

Min motivation är att jag kommer att bli pigg och vaken efteråt :)

Lazzie_
0

Jag tävlar ju orientering (och när andan faller på terränglöpning) så om träningslöpningen känns bra är mindre viktigt, bara den blir av 😛Har ett "löst" träningsschema att gå efter, brukar sikta på att få ihop kring 30 km löpning i veckan och minst ett intervallpass och ett långt lugnt. Tycker det är enklare att komma ut om jag har ett mål med träningen, annars får jag bara beslutsångest över vilken runda eller typ av pass jag ska ut på 😃

[Oceansoul]
0

Jag springer nästan varje dag omkring 10-15 km det som motiverar mig är först och främst den verklighetsflykt som löpning ger. Jag känner mig aldrig så avslappnad som när jag springer med härlig musik i lurarna. Dessutom så är jag tredje generationens löpare eftersom att både farfar och pappa är hurtiga motionärer :) 

Sedan kommer ju det kosmetiska, jag vill ha mindre lår.. jag har haft komplex över dem i så många år…Bara att hålla dem fastare ger mig motivation :)

Kadoor
0

Försök att inte pressa dig själv för mycket. Att träna ska vara kul & ge något. Vet inte hur van du är vid att springa, men ett tips är att inte bry dig så mycket om hur det gick på senaste träningen. Det var ett dåligt pass, men so what? Försök istället att ta ett pass i taget, gör det bästa du kan & tänk inte så mycket på de andra passen. Sätt även upp mål som går att nå inom en rimlig tid, kanske att du ska orka en km till om en vecka. Ja, vad som helst alltså.  
Om du vill börja, så börja smått(vet ju inte hur mycket du springer, om du gör det eller om du ska börja). Motivationen tryter om du springer hårt 5 dagar i veckan, men om du istället småstartar ett par dagar i veckan(och kanske springer lugnare, men lite längre) och ökar antalet ggr när du orkar mer kommer du hålla igång motivationen.
Har själv svårt för att hålla igång den. Men det är mina bästa tips tror jag. Försöker själv hålla motivationen uppe och försöker träna så ofta jag kan. Det går bättre & bättre!

Som sagt, pressa inte dig själv. Då kommer du bara må dåligt, vilket inte är syftet med träningen. 🙂

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Kadoor
0

Ett annat tips är att ha bra musik i öronen, det gör att man orkar mer och blir motiverad(i alla fall jag)!

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

jonnaponny21
0

#5 vem skriver du kommentaren till?

jonnaponny21
0

Jaha läste nu hela (man lär sig aldrig att läsa hela innan man kommenterar). Nämen jag var bara sugen på att höra hur dom tar sig ut osv. Själv springer jag 5-6 ggr i veckan men jag ska nästan dubbla det nu inför tävlings säsongen. I år ska jag ta och tävla på bana runt 2000 m. Sä för mig är det lugnt;-). Visst kan man alltid ja dåliga peridor och känner att man helst ligger hemma i soffan. Så jag ville veta av anfra hur dom gör/tänker i dåliga peridor, och va dom har för motivation. Men tack för att du tog dig tiden och skrev, varma hälsningar Jonna.