Träning iFokus

Träning

Etikettstyrketräning
Läst 559 ggr
lisaflisan
0

Hur viktig är min sömn?

Hej,

Jag har en fundering gällande sömn.

Mitt mål är att gå ner 20 kilo fett och lägga på mig muskler. För att nå bästa möjliga resultat så vill jag göra det som är bäst i långa loppet. Tidigare har jag kunnat gå morgonpromenader och sedan tränat styrka på kvällen följt av en promenad med hunden.

Nu har jag börjat på ett nytt jobb, vilket innebär att jag börjar betydligt tidigare på morgnarna. Jag har gått mina morgonpromenader hittills, men får inte ihop ens sex timmar sömn. Jag snittar på fem timmar, vilket är en stor skillnad då jag sov runt åtta tidigare. Jag kliver upp kvart över fyra och kan inte komma i säng tidigare än jag gör idag.

Anser ni att det är mer lönsamt/hälsosamt för mig och min kropps utveckling att sova dom där timmarna extra, eller kliva upp tidigt för att bränna de extra kalorierna innan frukost?

Hur många intensiva konditionspass kör ni?

Fizzy
2

Sov. Du behöver iallafall helst 7 timmar men 6 kan funka och i kombination med frukosten får du en riktig rivstart.

Hinner du kan du köra lite små övningar på golvet.

Men sömn är extremt viktigt.

May the Gerbils be with you :3

lisaflisan
0

Så för att nå bästa möjliga resultat, så sover jag mellan 7-8 timmar varje natt, utesluter en timmes promenad på morgonen och håller mig till ett tungt styrkepass följt av en kvällspromenad 6 dagar i veckan? :)

Tack för svaret!