träna hemma går det?
Hej !! Går det att bli riktigt vältränad med enbart hemmaträning?
Någon som lyckas och vill dela med sig tips?
Har ej tillgång till gym.
Söker även bra tränigsbloggar där någon börjat helt från scratch som mig! :)
Du, jag tränar endast utan gym! Lite osocialt men va tusan ;)
Jag springer ute nån gång i veckan. Söker du på jillian michaels på youtube hon har grymt bra videos! Riktigt tuffa. Och om du är kille funkar de också bra, så finns det en massa andra bra videos på youtube :D
denna körde jag idag https://www.youtube.com/watch?v=VfkuK3mMowM&index=3&list=PLs-vgz2n5S6k4a9dT_G2Pld_8zqvPnZ-2
Klart det går! Kan vara lite svårare mentalt dock (i alla fall för mig). När man är på gymmet är man ju enbart där för att träna, men om man är hemma tycket jag det är lättare att man tänker "senare" och att det inte blir av alls. Men har du bara lite disciplin så. Börja jogga eller cykla samt styrketräna 3 - 4 ggr/vecka så kommer du snart känna skillnad. Att bli vältränad kan lång tid så jag hoppas du har tålamod att vänta på resultatet.
Självklart! Precis som #2 berättar jag har själv svårare att träna hemma för då tänker man senare, men självklart går det! Du kan köpa olika träningsredskap som inte är så dyra t.ex på biltema! Sedan finns det massa youtube klipp med olika övningar. Kanske du kan säga vad du vill träna allra mest på så kan jag länka dig några bra klipp?
Jag har hantlar hemma på ca 8 kg vardera :) Klarar inte tyngre än så just nu .
Men om man kör med hjälp av sin egen kroppstyngd?
Pilatesboll då ? Är det något jag borde införskaffa ? Något annat jag kan köpa för att få samma resultat som på gym?
Maghjul?
Pilatesboll är en bra investering. Viktigt att man tränar balans och corestyrka, man kan då ha bollen som "bräda" tror inte man ska använda så tunga vikter ifall den kanske inte klarar av tyngden.
Jag skulle också vilja börja träna och då hemma istället för på gym.
Skulle vilja ha något träningsprogram som fokucerar på olika muskler som jag kan följa.
/Emma
Ingen som vet någon bra & trevlig blogg där någon gått från mullig och helt totalt otränad till vältränad?
Inga "titta på mig " eller statusjagande bloggar :D
Jag har fått synliga arm och ben muskler. Jag har dock orbitrack och hantlar. Jag går ut och går i högt tempo och har dessutom börjat jogga :) Men jag skäms av att vara ute och springa när bilar kör förbi, vet inte varför :$ Jag har varit mullig och skämts för mina armar speciellt då jag bar klänning. Sen blev jag sjuk och rasade i vikt och sen dess så har jag tränat dagligen, det gav mig motivation :) Inget gym!
Jag kollar också på youtube efter tips och dom har 10 minuters övningar där på som är lätta men dom känns och bränns ^^
ok :) Inte behöver du skämmas inte ! Absolut inte :)