Träning iFokus

Träning

Etikettkost
Läst 626 ggr
ama
2014-06-03 20:53
0

Frukost tips

Hej! jag undrar om någon kan några bra nyttiga frukost tips? Jag försöker bli vältränad och och är rätt slarvig med frukost… hade även uppskattat tips på vad jag ska äta innan jag börjar träna och hur länge jag borde vänta tills jag tränar och vad jag ska äta efter. Blir fisk/kyckling och grönsaker bra? kan man äta annat kött?

ElinaPersson
2014-06-04 01:18
1

**Frukost
**Bra tips på frukost är 
*Smoothie gjord på banan, kvarg, mjölk, frukt efter önskemål + banan..
* Kokt ägg, knäckebröd med skivad avocado.
* Kvarg med fun light + bär
* Proteinpannkakor *googla recept*
---------------------------------------------

**Mellanmål
***Banan/kokt ägg/smoothie/kvarg
-------------------------------------

**Lunch
**Försök få med kolhydrater,typ
* fullkornspasta/potatis med fisk/kyckling och grönsaker.
--------------------------------------------

**Middag
**Helst inga kolhydrater men liten mängd funkar (långsamma/fullkorn). Kycklingsallad, omelett, kött med ugnsrostade grönsaker m.m..
Tacos är också jättebra, men den färdiga tacokryddan innehåller socker så gör hellre egen om du orkar!

S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

[Kittypurrpurr]
2014-06-12 13:22
1

Hört mycket om bananpankakor :) Hade jag själv velat testa!

Recept! V
http://alltommat.se/recept/bananpannkakor/

Pauliine
2014-06-12 20:22
1

Jag kör på kvarg med chiafrön, lite frukt, gojibär och te, det är nyttigt och super gott :)

Medarbetare på träning -Instagram: PaulineSvorono

ManU77
2014-06-12 20:35
1

Ägg gröt

5 ägg
5 msk vispgrädde
Salt och Kanel
2 msk smör eller kokosfett
1/2 äpple eller 1 dl bär

Blanda ingredienserna tills det blir en slät konsistens. Smält två msk kokosfett eller smör i en kastrull. Häll i röran och rör försiktigt. Viktigt att plattan är på medelvärme, annars bränner det lätt i botten. När röran blivit lik äggröra i konsistensen häller du upp den i en djuptallrik. Lägg till extra kanel och antingen ett halvt tärnat äpple eller en dl bär av valfri sort. Häll i vispgrädde i lagom mängd. Ät och njut! :-)

[westerlind]
2014-06-12 22:22
0

Tycker #1 har gett bra svar! Sedan beror det ju på vad du tycker om, hur lång tid du vill lägga på frukosten/maten i stort. Smoothies är alltid ett säkert kort som går snabbt att göra - bara i med allting i en mixer och köra. Sedan kan man dricka det på vägen om man ska någonstans.

Vad och när man vill äta innan träning är himla individuellt, och där får man nästan prova sig fram vad som passar bäst, och också vad man ska träna. Ska du springa? Då kanske du inte vill äta en stor pastatallrik någon timme innan. Ska du lyfta tungt? Då kan du ladda lite mer (nu tänker jag utifrån hur jag fungerar).

[Oceansoul]
2014-06-13 19:50
1

Mina topp 3 nyttiga frukostar:

* Mini keso med hallon och krossade cashews. 

* Bananpannkaka med kvarg/keso + blåbär

* Smoothie: Banan, dadlar, lätt kvarg, rismjölk med kokos, en matsked proteinpulver och en nypa kanel.