Yr
Hej! mitt problem uppstår när jag ska träna, Jag blir yr när jag lyfter mina dunkar som hantlar, jag lyfter 20-30 ggr innan paus där i mitten blir jag alldelens svettig och varm och blir också väldigt yr, jag brukar lyfta tills jag inte orkar så mycket mer innan jag tar en paus på 1min,, det är jag själv som har lagt upp hur jag ska göra, men jag kanske gör fel? Men iallafall blir jag yr, vet ni hur jag ska göra för att undvika det så är jag tacksam för svar!
Hur ser din kost ut? Äter du ordentligt? Ju mer du berättar, desto lättare är det för oss att svara.
Min kvalificerade gissning skulle vara att du har lågt blodsocker pga bristande kost i anslutning till träning.
ronjanyman.se
Instagram: Ronnybonny
Asså så här börjar det:
jag kommer hem från skolan tar mig fika och så, antingen tar jag och tränar då 10 minuter innan middagen, efter middagen (1-1,5 timme efter) så börjar jag träna.
jag blir alldelens yr och varm inombords hände nu idag igen när jag tränade.
Initialt tror jag inte på blodsockerpoblem.
Du gör ju väldigt många repetitioner. Hur går det med andningen mellan varje repetition? Yrsel kan mycket väl bero på att du helt enkelt andas för dåligt.
Vad är det förresten för övning som brukar trigga det? Om du exempelvis ligger ned och kör nån bänkpressvariant så kan det hända att blodtrycket inte hänger med vid resningen.
Ja brukar bli anfådd och väldigt varm efter ett tag när jag har kört, det är inne på rummet jag tränar och försöker alltid ha en så låg tempratur som möjligt 18-20C det kan vara svårt ibland att andas djupt men de vet jag inte varför,, när jag blir yr så har det knappt börjat kännas i armarna när jag slutar pga yrseln