Träningstips
Hej, jag skulle verkligen behöva lite tips om träning! Jag är 17 årig tjej som skulle vilja bli mer "fit" vill få finare lår, abs, fastare och större rumpa och speciellt få finare armar och axlar för jag har verkligen spinkiga armar osv! Har ni några tips som jag kan göra övningar hemma då? jag har hantlar men behöver tips på hur jag ska träna bra för snabb/bra resultat. Jag skulle även vilja veta om ni vet några nyttiga "snacks" som man kan istället äta när man är lite söt sugen. Tack i förhand!
Nötter är bra snacks. Typ valnötter, hasselnötter, mandlar eller cashews.
Om du vill "tighta" till dig så föreslår jag att du börjar styrketräna. Tänker du gå på gym eller vill du köra hemmaträning?
Här finns en bra sida: www.styrkelabbet.se
Annars så kan du börja jogga och promenera mycket, kanske skaffa stegräknare och försöka komma upp i 10000 steg om dagen eller kanske mer? Annars är cykling eller simning bra motionsformer.
Nötter är väl inte de bästa snacksen, de är nyttiga jag (bra näringsinnehåll) men de innehåller massvis med kalorier. Då är melon/gurka bättre.
Kika på zuzanalight på youtube och thedailyhiit, de har båda bra hemmaträningsvideor som inte är så farligt långa men intensiva.
#1 tänkte mest hemma, har så mycket i skolan så jag hinner aldrig dra till gymmet.. men nu när det snart blir sommarlov tänkte jag dra dit 2-3 gånger i veckan.
Kvarg är väldigt bra mellanmål! Köp fun light och blanda med kvarg, mycket bättre än yoghurt och du slipper allt socker :)
Men man får ingen som helst mättnadskänsla på gurka eller melon + att det är typ 99% vatten, alltså noll energi. Men TS bestämmer ju själv. Ost kan du ju också äta, om du tycker om det.
#4 innehåller inte fun light socker?
Kvarg är bra! Kör på det! Kan man blanda med bär också (brukar göra det, tycker inte om eftersmaken på funlight).
Funlight innehåller sötningsmedel: http://www.funlight.se/fun-light/sotningsmedel/
#5 Håller med dig där ;) Tack för tipsen förresten!
#5 Då måste det vara fel på mig för jag blir då fanken mätt på både melon och gurka xD Inte överdrivet länge men ändå. Blir inte mätt överhuvudtaget på nötter heller eftersom volymen nötter per 100 kcal är så liten.
#6 nej, sötningsmedel. I princip 0 kalorier.
Jag får ökad hunger av produkter med (mycket) socker i. Bland annat frukt fast melon är ju en av de mildare varianterna. Det funkar inte för mig i alla fall. Trådskaparen får själv bilda sig en egen uppfattning angående vad hon vill äta, lägger bra fram mina tips 🙂
#10 Absolut :)