Träning iFokus

Träning

Etikett: tips-inspiration
Läst 1644 ggr
juliafrojd
0

Få bort fett på innerlåren?

Jag stör mig så mycket på mina lår och känner att jag vill få bort det nu. Vill få bort fettet på innerlåren då mina lår "går ihop", extra pinsamt när jag har shorts och det där "sticker ut". • Så hur blir jag av med det på bästa sätt? • vad ska jag inte äta och vad bör jag äta? Vill också få en mer fast mage, tacksam för svar på alla frågor.

Mooniq
0

Jag kör snabba långpromenader som ökar förbränningen i kroppen.

Det gör att kroppen tonar ner sig -det tar dock ett tag innan man märker resultat. Sen kan man alltid hoppa in på ett gym o köra medlemskap under sommaren, där finns bra tränare som visar hur du kan punkt-träna låren. Simning är bra för hela kroppen.

Men jag hade börjat med långa snabba promenader och sen lagt in cykling/jogging för det ger fina ben.

Dock måste man ha tålamod - som med all träning 🙂

Sen kan man ju titta på kosten o göra sig själv medveten om onödigt ätande -tex kakor, glass, godis, läsk och snabbmat/utemat.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

juliafrojd
0

Om jag börjar med snabba promenader en vecka och sedan lite jogging, blir det bra? Hur många vilodagar behövs tror ni?

VildaVittra
0

#2 Promenaddagar kan du räkna som vilodag rent fysiskt.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

RobinEH
8

Är det så kallat Thigh Gap som du eftersträvar? Det har varit uppe tidigare, exempelvis här där jag skrev:

"Först och främst så är det varken ohälsosamt eller hälsosamt med så kallat thigh gap. Huruvida låren vidrör varandra vid specifik fettprocent beror på genetik. Dock lär samtliga män och kvinnor ha lår som inte vidrör varandra vid väldigt låg fettprocent, något som inte betyder att alla måste lida av undervikt/låg fettprocent för att detta skall ske.

#TS

_Fettet på dina lår är samma sorts fett som är på din mage, dina armar, din rygg och alla andra ställen på din kropp. Det finns inget du kan göra för att kroppen skall förbruka detta fett först. Huruvida fettet på dina lår eller fettet på dina armar försvinner förs beror på dina gener. Det sätt du förlorar fettmassa på dina lår är precis samma sätt som du förlorar fettmassa någon annanstans, ett energiintag som understiger energiförbrukningen.
_

Utgår vi i detta fall från att du är normalviktig så får du antingen byta gener (omöjligt) eller bli underviktig (ohälsosamt). Jag föreslår varken det förstnämnda eller det sistnämnda utan snarare att du accepterar att låren vidrör varandra, personligen ser jag inte problemet med detta."

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa