Träning iFokus

Träning

Etiketttips-inspiration
Läst 410 ggr
TitanicSims98
1

Bra för min hälsa och kropp?

Jag är 15½ och försöker få en mer "nyttig" livsstil. Alltså inte äta godis på vardagarna ta mindre portioner med mer grönsaker osv. Då jag alltid har varit mullig och jag åt mycket redan som barn. Jag får ofta ont i kroppen och är väldigt trött. Dessutom får jag ont i ryggen.

Jag har försökt att gå en promenad eller två en gång om dagen, och som sagt ta mindre portioner och äta mer grönt. 

Det jag vill fråga är om det är hälsosamt i min ålder att jogga/springa? Alltså så att det inte blir överdrivet. 

Jag vill inte gå ner i vikt för att bli smal. Jag vill att min kropp ska må bra och att jag själv ska må bra. I nuläget mår jag dåligt både fysiskt och psykiskt.

Sen vill jag också ha fler tips och idéer! Som till exempel promenader och vad man borde tänka på. 

Vill tillägga att jag har slutat småäta för längesen. Efter skolan tar jag smörgås och fil som mellanmål.

//Josefine Hjärta

http://www.rainless.blogg.se/

~ Be yourself. Nobody else. ♥

tlover
1

Mitt bästa tips är att hitta nån sport du tycker om och göra det.

Jag till exempel avskydde idrott då jag var liten men testade karate då jag var 17 och blev fast och efter det har jag testat mycket annat som jag aldrig skulle gjort förut tex klättring trots höjdskräck.

Tyvärr är inte min kropp den bästa med värk och liknande så det var ett tag sen jag var i dojon (träningslokalen för karate) men tack vare att jag älskar det har jag ett mål att långsamt träna min kropp till att klara av att fara till dojon trots min värk vilket jag inte skulle haft annars.

Träning leder ofta automatiskt till bättre matvanor och om man tränar för att det är kul så har det större chans att hålla längre.

l'm back

VildaVittra
0

Ett jättebra sätt att stärka ryggen är att simma och då alternera mellan de olika simsätten. Passar ju bra nu till sommaren att sticka iväg och simma en halvtimma varje dag. 

Paddla och ro är ju också roliga sommarsporter.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus