breda axlar
Hej är en tjej på 18 år och har breda axlar enligt mig själp tycker jag har ett litet huvud och då set det helt sjukt ut men när jag frågar andra så säger dom inte mitt huvud är litet och att mina axlar inte är breda men tycker det själv har väldigt tjocka eller mycket feta armar inte smala och tränade och vill ha smala armar men rädd om jag tränar och dom blir bradare. Hur ska jag tränna för att inte ha tjocka armar och samtidigt inte få axlarna bredare

Men breda axlar (oavsett om de är tränade eller inte) är ju skitsnyggt! Var glad om du har den kroppskonstruktionen.
Du borde se över din självbild. Se fördelen med din kroppsform istället. Du har garanterat mycket enklare till att få till en 'hourglass' form än andra eftersom du är bredaxlad?
Jag är också bredaxlad, med breda höfter. Tyckte det var hemskt när jag var i tonåren, tyvärr får de allra flesta olika komplex i den åldern. Man lär sig dock så småningom att det bara sitter i ens eget huvud och som tidigare nämnts: Det ÄR skitsnyggt med breda axlar! ;)
Vill man träna för att få hårda/uthålliga/slanka muskler bör man generellt satsa på fler reps per set i styrketräning. Det tar lång tid att bli så biffig så man ser ut som hulken och kräver tunga lyft med färre reps, kör man fler repetitioner blir man inte "biffig" bara välmusklad ;)
Breda axlar är skitsnyggt! Det ger ett väldigt atletiskt utseende, samtidigt som midjan ser smalare ut. Jag är själv bredaxlad och gillade det inte när jag var yngre men jag och flera jag känner med liknande kroppsbyggnad såg det som väldigt fördelaktigt när man började träna.
ronjanyman.se
Instagram: Ronnybonny
Tack för alla svar och det är nog som ni säger att det sitter i huvuder men vet ni nåra bra arm övningar då som man kan göra hemma som tar bort det som är under överarmen?
#5 Sök med google och youtube på engelska så hittar du massor ^^
Okii tack :)
#5 Under överarmen? Som jag tolkar det vill du få bort s.k. gäddhäng. Skulle rekommendera att lägga lite extra krut på triceps (men: träna hela kroppen!)
ronjanyman.se
Instagram: Ronnybonny
Tyvärr är det så att man inte kan punkförbränna fett, så de enda sättet att bli av med fett på armarna är att äta sunt och förbränna kalorier.
Men visst kan du träna armarna iaf, de ger ju en snyggare form helt klart :)
Pretty wise //