träna magen
Har en liten fråga, som jag igentligen inte tänkt på förren jag blev påmind i kväll. Jag har börjat styrke tränat och vill givetvis ha ett 6 pack på magen. Men jag är buk opererad och har lite ärr mitt på magen och så. Kan man inte bygga upp muskler där då , eller??? fick höra att allt var dött o svårt att träna magen. Jag har som sagt inte tänkt på det utan trodde bara att de är nerverna vid och omkring buken som kan vara förstörda inte musklerna. Tacksam för svar
Dina muskler kan jag garantera är läkta under ärret. Det som dör vid ärrvävnad är bara de yttre känselnerverna, resten läker ihop.
Träna på och se resultatet.
Noteras bör dock att du behöver bli av med bukfettet för att magrutorna ska synas, oavsett hur mycke du tränar magen så måste bukfettet väck för att dem ska synas tydligt.
// Paltfan
jag viste väl det,,ja man ska inte lyssna på andra..😃
hm ja du jag har inte så mkt bukfett..lite finns det ,Sedan en sak till. jag vägde verkligen lite för 1 år sedan, sedan så började jag små träna och drack även protein pulver med kolhydrater bara för att jag skulle öka i vikt. Nu har jag ökat 15 kg i vikt men är absolut inte fet.Ska jag då dricka/äta proteinpulver /kakor. istället för blandningen
ja menar nu är det ju bara musklemassan jag vill bygga upp, och inte viktökningen i sig, ja hoppas du förstår vad jag menar med det. Vet ju att muskler väger mer än fett så ….men ja jag behöver det där lilla xtra då jag arbetar inom vården och har både natt,dag, kvälls schema samt helger….