Knäppande fotled
Hej Min fotled knäpper så hemskt. Det låter jätte mycket och kommer när jag joggar, böjer på foten eller suttit stilla och reser sig? Det gör inge ont och jag har aldrig haft problem med foten förut. Finns det nått man kam gör för att minska knäppningen? År det vanligt? Är det farligt
Du kan alltid söka upp det på internet, de kanske står något om inte så är det alltid bäst att du kollar upp det
Mina fotleder knäpper precis som du beskriver. Jag har inte ont av det så jag kör på… :)
Jag har samma "problem" knäpper och knakar i så gott som alla leder, men har inte ont av det så bryr mig inte speciellt mycket.
Min kära mor säger att det är för lite ledvätska, om de är så vet jag inte.
Alla mina leder knäpper i princip. Ska börja äta nyponmjöl då de ska vara bra för stela leder, kan återkomma om de blir någon skillnad.
Aut viam inveniam aut faciam
Jaha , hade ingen aning :) gör gärna det #4
Jag knäpper sjukt mycket jag med, i hela kroppen egentligen. Jag läste någonstans att det som #4 sa kunde bero på ledvätskan.
Pretty wise //
Att leder knäpper är helt ofarligt och man kan träna på som vanligt så länge det inte innebär smärta :) Kan bero på ledvätska eller"lösa bitar" i leden, vakuum osv. Är det lösa bitar så kan de innebära smärta om något hamnar fel, så det lär man märka. Det ska iallafall vara ofarligt och själv upplever jag att knäppandet minskar om man är noga med uppvärming. Jag knäppte som tusan förut, nu kan jag springa runt rätt mycket utan att knäppa så jättemycket men lite knäpper jag alltid.
Men så länge det inte är smärta inblandat så är det ofarligt och bara att köra på.
Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com
Min ena fot har alltid knäppt när jag snurrar den, brukade som liten irritera familjen med att ligga och "knäppa" med foten, de tyckte inte om ljudet 🙂
Tack #7 då kan jag vara lugn
Jag kan tillägga att mina ben inte knäpper lika ofta sen jag börjat träna mer, är inte det lite konstigt? Någon annan som upplevt det?
Pretty wise //