Hur ska man träna och äta?
Asså om man vill bli tränad som ett ****** hur ska man göra då? Hur mycket ska man äta? Hur vet man det? Om man tror att man äter rätt men äter på tok för mycket då blir man ju bara fläskig… vet folk som äter 7 gånger om dagen… hur mycket tränar man då? Känns värdelöst att börja träna om man inte kommer se resultat om typ två år….
Kan varmt rekommendera denna artikeln: http://www.styrkelabbet.se/ga-ner-i-vikt/
Gav mig allt jag behövde!
Pretty wise //
Jag vill inte gå ner i vikt :)
Jag vet inte vad ******* i #0 betyder, men jag gissar mig till att det har med en riktigt stor och stark kropp att göra? Muskler tar tid att bygga. 2 år är en ganska kort tid för att bli "stor och stark". Jag skulle tipsa om att du kollar in kolozzeum eller body, där de har bloggar och sidor som är nischade på detta (om det är vad du söker, såklart!).
Många äter ju mer än vad de förbrukar för att kunna bygga muskler, och sedan går de på underskott för att tappa fet och låta musklerna komma fram - och gör sedan detta i perioder (för att inte bli "fläskiga!).
Tränar du för att "se" eller för att "må"?
Om du tränar för att se bra ut kommer du aldrig bli lika stark eller hälsosam som om du tränar för att må bra. Men om du tränar för att må bättre och bli hälsosammare så kommer de synliga resultaten på köpet 😉