Träning iFokus

Träning

Etikett: träningstillbehör
Läst 1401 ggr
MagArne
0

Träningsapp för att logga puls?

Jag håller på att leta appar till iPhone för att kunna logga pulsen under spinningpass samt på löparbandet. Vad kan man tänkas köra med?

Vill logga tiden, genomsnitspuls och maxpuls.

Jag har en iPhone 5 med Polar H7-sensor

Runtastic och Runkeeper som jag testat lite med kan ju bara logga träningspass där man förflyttar sig. Ja, i efterhand kan man lägga till aktiviteter så som spinning, löparband, gym, bergsklättring m.m. men då får jag ju inte med pulsloggen.

[westerlind]
0

Jag är lite lat och orkar inte läsa allting, men den här appen kanske? Lär ju fungera till spinning åtminstone.

MagArne
0

Det går tydligen att byta kategori på aktiviteter gjorda i Runtastic i efterhand. Får duga så länge och skönt att ha all träning loggad på samma ställe men helt nöjd är jag inte.

Så här blev dagens spinningpass. Loggades som en cykeltur.
https://www.runtastic.com/en/users/magnus-arnesson-3/sport-sessions/204375506

MagArne
0

Polar Beat tycks ha möjligheten. Till den kan man även koppla stegräknare för att kunna logga distans på löparband.
https://itunes.apple.com/se/app/polar-beat-sports-fitness/id555252645?mt=8

Blir till att testa framöver.

MolnBlomman
0

Endomondo och miCoach är mina favoriter. Jag har förvisso ett annat pulsband men det borde vara samma.

MagArne
0

#4 Och dessa appar kan logga puls på inomhusaktiviteter så som spinning och löparband?

MolnBlomman
1

Endomondo har indoor cykling men inte löparband. Jag antar att man väljer running för löpbandet.

MiCoach har jag länge älskar pga. den inbyggna coachen som anpassar meddelandena till vilken pulsnivå du har och vilket träningspass du utför. MiCoach är designad främst för löpning men eftersom den är uppbyggd kring puls-zonerna så funkar det även för spinning. Du får en personlig puls-tränare och slipper gå på ledarledda pass!

Om du köper en fotsensor (stride sensor) så kan MiCoach läsa av hur långt du springer på löpbandet (det kan även Nike+).

Jag avvaktar med att köpa fotsensorn eftersom det kommer ut en hel del träningsarmband på marknaden nu i vår. Ska bli spännande och se hur denna nisch utvecklar sig. :-)

MagArne
1

Tackar för tipsen, dessa ska jag helt klart kolla upp.

Fördelen med Runtastic har ju varit att jag även kunnat logga deras, situps, armhävnings-, squatsappar m.f på samma portal som Runtastic samt Runtastic Bike.