dricka till träningen?
Vet ni någon bra typ sportdryck man kan dricka under träningen? Gärna så man får energi. Har hört att det inte räcker att dricka mycket vatten när man tränar… e det sant? Vill oxå veta eran erfarenhet av drycken Vitamin well? Är den så bra som dom säger eller den är full med socker o grejer? Ska man äta direkt efter träningen? Och hur e det med äta innan träningen?
"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling."
- Paul Walker
Det är isåfall Aminosyror som du antagligen tänker på
Vatten bör man dricka om man är törstig. Är man inte törstig behöver man inte dricka heller.
Om man är törstig så är man ju redan 'uttorkad' eller hur jag nu ska benämna det, då är det bättre att förebygga det ju? rent logiskt
#3 Nja… rent logiskt kanske, men det är inte alltid kroppen fungerar helt enligt logiken. :-) Efter att ha lyssnat rätt mycket på professor Tim Noakes, som skrivit boken Waterlogged, har jag förstått att det duger gott att dricka först när man är törstig. Uppfattningen att man behöver förebygga vätskebrist ska visst komma från industrin, som vill sälja drycker av olika slag.
Well, innan drack jag bara när jag var törstig och fick kassa resultat på gymmet. Sedan 'tvingade' jag mig att dricka 2-3 liter per dag… Fick väldigt mycket mer resultat med mer vatten ;p Så då tror jag inte det fungerar på alla och speciellt inte om man vill bygga muskler…
#6 nej. Det tänket känns logiskt och jag har inte riktigt fått det bevisat för mig att det är bättre att dricka mindre, dvs bara när man är törstig, så om jag har fel go for it. Jag säger bara vad jag upplever/tycker :)