Träning iFokus

Träning

Etikettkost
Läst 975 ggr
[EmmiieErixon]
0

En shake till frukost

Hej igen! Undrar lite snabbt om en shake skulle kunna funka som en frukost då och då eftersom jag kan erkänna att jag är riktigt dålig på att få i mig frukost? Finns det då någon speciell som jag borde ta ensam eller i kombination med en banan eller nått? Vore tacksam för svar då jag inte hinner/orkar göra frukost på morgonen och bara vill ha något on the go som kan hålla mig igång fram till lunchen :)

[westerlind]
0

Bara en shake med pulver kan ju bli lite "fattigt" till frukost i min mening. Skulle det fungera att du gör en lite matigare kvällen innan och ställer i kylen? Då kan du ju blanda ner frukter och bär som du gillar, kanske en avokado eller en klick nötsmör eller kokosolja.

[EmmiieErixon]
0

Okej jo det skulle med funka…tänkte mest att de ska funka och ta med och det låter riktigt bra då en typisk frukost inte är så smarrig efter en natt i kylen :)

[Majbot]
0

Bättre men en shake än inget alls skulle jag säga :p

[EmmiieErixon]
0

#3 Jag sa i kombination med nått :)

[Majbot]
0

Va, du skrev " Finns det då någon speciell som jag borde ta ensam eller i kombination med en banan eller nått?"

Menar du då ett extra snack i kombination med shaken eller banan OCH något annat som du ska göra shake av? Förstår inte din formulering isåfall.

[EmmiieErixon]
0

Ja frågan var först och främst om det går det att bara ta shake eller borde jag addera nått och exemplet va en banan :) vad var det svåra i texten?

[Majbot]
0

Ja och då svarade jag att det är bättre med en shake än inget alls, med tanke på att du skrev att du har svårt för att äta på morgonen. Självklart är det bättre om du tar något annat litet till.

[EmmiieErixon]
0

Jaha då har du skrivit din kommentar fel :) läs igen jag citerar "Bättre men en shake än inget alls skulle jag säga :p" efter som det stod MEN istället för MED, som jag antar du egentligen menade, så svarade jag bara vad jag läste :)

[Majbot]
0

Ah då blev det lite fel :P

[EmmiieErixon]
0

Nått mer bra smidigt tips som man bara kan ta med i handen som kan hålla mig bättre igång? Gärna inte snackbars för de smakar ofta plastigt och känns inte så givande för mig :)

[Majbot]
0

En näve nötter, ett par morötter, någon annan skivad frukt kan du ju ta med i låda exempelvis…

[westerlind]
0

Koka ett gäng ägg och ha i kylen. Små keso/kvarg-burkar och en sked. Det finns ju många olika sorters bar, vissa bättre och andra lite sämre. Själv tycker jag att Rawbite är bra (inga konstiga saker i) och fungerar bra som ett "på-vägen-mellanmål".