Matdagbok
Skriver ni matdagbok?? Vet ni någon bra app för just detta då jag vill ha det i telefonen.
Anledningen till varför jag just vill ha matdagbok är för att kunna se mina måltider och vad jag ska förändra för att gå ner i vikt.
Jag använder FatSecret, och några jag känner tycker MyFitnessPal är bättre (större databas).
Skriver upp det mesta jag äter för att försöka få ner mängden av mitt överätande (har inga större viktproblem, men äter över veckorna i genomsnitt för 1,7-1,8 personer). Vissa dagar går det mindre dåligt, och andra mer, och idag var det nog en dag åt "mer dåligt" hållet (250% av mitt RDI)
Tack! Får kolla upp de apparna.
Precis det jag också tänker göra, försöka få ner mängden av överätandet.
Jag använder också FatSecret. Jag sökte på kaloriräknare, matdagbok osv och laddade ner alla jag hittade, och kände efter vilken jag tyckte var bekvämast (:
FatSecret har även en widget, så man når appen enkelt, enligt mig då. Dessutom finns det online, så man kan använda den på datorn också.
//Jessie
Sen finns det lite trix som inte kräver allt för mycket teknisk kunskap..
När man lägger upp någon av dagens måltider, så finns det valen "kopiera igår" och "kopiera förra veckan".. men ofta äter man kanske inte med just gårdagen eller förra veckan som grund, utan hellre förrgår eller tre dagar bakåt..
Högerklicka URLen och klistra in i adressfältet, ändra "ago=1", till "ago=2" för förrgår osv.. har provat med kanske 20 dagar bakåt och det funkar :)
Det finns lite annat man kan göra med egenkonstruerade länkar, men det kräver lite mer funderingar för att inte sabba nånting (bl.a parametern "dt" och "meal" på URLen i samma kopiering av tidigare måltid). Det går dessvärre inte på nåt enkelt sätt kopiera någon tidigare dags middag till aktuell dags lunch, annat än att spara som en temporär måltid och ta in den den vägen.
Noom! Om engelska inte är ett problem så är den i min åsikt mycket bättre än alla andra. Den kör på långsiktigt mål, du får massa artiklar att läsa, viktkurva, målinställningar och poäng för allt du gör!
Make the right thing easy and the wrong thing hard. Remember that the horse is the best teacher you'll ever find and that he is a reflection of the one who cares for him.
ShapeUp fungerar också bra :)