Träning iFokus

Träning

Etikettstyrketräning
Läst 775 ggr
Buffaomini
0

Öka vikter, axelpress

Kör just nu 12,5kg på axelpress med hantlar. De går utmärkt att göra 12 reps x 4 set men jag känner att jag vill ha en mer utmaning, så har vid två olika tillfällen försökte mig på nästa vikt - 15kg/hantel. Ja de går inte såå bra, jag får inte upp dem. Vet inte hur jag ska få till de?!

[Majbot]
0

Be om hjälp? Min pojkvän spottar mig när jag ska köra de tyngsta seten vanligtvis.

Buffaomini
0

Jag gjorde slut med min träningspartner/pojkvän så han känns inte aktuell och mina kompisar tycker jag tränar för tidigt. Men ska absolut fundera på någon annan. Kännslite "weird" att ffråga någon annan. Som om jag stör. Alltså någon jag inte känner. Andra tips?

[Majbot]
0

Men tycker det låter väldigt konstigt att du lyckas köra fyra set med 12,5 hantlarna, 12 reps varje set, men lyckas inte få upp 15 hantlarna alls?

Buffaomini
0

#3 Kan jag hålla med om. Men de går inte..jag är rädd för att få dem i huvudet. Men ska verkligen försöka få med mig någon.
Kanske rädslan av att tappa dem gör att de inte riktigt går?

Alltså halvt om halvt går de. Inte fullt upp.

Juicy
0

Det sitter nog i psyket. Känner du likadant när du kör militärpress?

ronjanyman.se
Instagram: Ronnybonny

[Majbot]
0

#4 Kötta på 15 hantlarna och bestäm dig för att få upp dem minst 1 rep, tror som Juicy att det sitter i psyket.

Buffaomini
0

#5 nja inte direkt :s :p

Men ska öva på de igen..och igen :p

Buffaomini
0

Japp det sitter i psyket. De senaste två axelpassen har jag fått upp dem med 15kgs hantlar 😂

[Majbot]
0

sa ju det ;)