Träning iFokus

Träning

Etikett: träningstillbehör
Läst 677 ggr
MagArne
0

Hur få med sig mobilen vid löpning?

Har ni något bra tips hur man får med sig mobilen på löprundor när byxorna saknar fickor?

I mitt fall en iPhone 5 med ett tjockt skyddande skal på.

Armbindel, vätskebälte? Allt är av intresse. Länka gärna till en beprövad produkt. Pris spelar ingen roll bara det är bra grejer.

johan
0

Beror kanske på hur långt du springer? Kortare rundor är armbandet bra. Jag tycker dock att det är svårt att se mobilen när den sitter på överarmen och det är lite knepigt att få till sladden till hörlurarna på ett bekvämt sätt.

Vätskebälte är ju praktiskt på flera sätt. Du kan få med dig dricka, ha någonstans att lägga nycklar, mobil och kanske visa-kortet/busskortet ifall något händer. 

vad gäller vätskebälten gillar jag inte dom med flera små flaskor. Tycker ofta de är ganska bökiga att få i och ur sitt fäste medan man rör sig och jag har flera gånger haft problem med att dom läcker medan man rör sig. Jag gillar bättre som som har en eller två större flaskor och där flaskan sitter lite snett för lättare åtkomst.

Mvh // Johan

MagArne
0

Tanken är 42195 meter Behöver inte kolla mobilen, ska enbart logga turen med gps.

Indriz
0

Jag springer alltid med dubbla bh:ar och då brukar jag bara lägga in den mellan bh:arna Då får den inte svett på sig heller! :P

Annars kan jag säga att jag rekommenderar inte de där banden man har på överarmen, och stoppar mobilen i, jag har haft flera stycken och alla har bara skavt och varit obekväma.

Make the right thing easy and the wrong thing hard. Remember that the horse is the best teacher you'll ever find and that he is a reflection of the one who cares for him.

MagArne
0

Det var vågat. Då hade jag stoppat mobilen i en liten zippåse för att försäkra mig om att den inte kommer fuktskadas. Det brukar jag för det mesta göra när jag har den i fickan. Smart ide men jag springer utan bh så jag får nog förpassa mig till armband eller midjebälte. Men jag vill ha någon av de bästa tillgängliga då jag är allergisk mot prylar av låg kvalité.

johan
0

Både North Face och Salomon är väl rätt kända för bra kvalitet.

Mvh // Johan

MagArne
0

Det blev ett armband från Quad Lock
http://www.quadlockcase.com/products/quad-lock-sports-arm-band

Jag kör redan med deras skal samt fäste för cykeln vilket fungerar otroligt bra.