Träning iFokus

Träning

Etikettövrigt
Läst 821 ggr
MrsGoldfire
2

Brandmanna-träning?

Finns det någon speciell träning eller schema brandmännen tränar efter?

De har ju fys-träning på arbetstid och spelar väl inte bandy hela tiden…Glad

*Ni behöver inte älska mig, jag vill bara vara med på ett litet hörn

Indriz
1

Haha, bandy! Min pappa har arbetat på en brandstation i cirka 20 år och killarna spelade verkligen bandy varje gång vi var där! Hade nästan glömt bort det. Visste inte att det var en typisk grej för brandmän dock :P

Sen hade brandstationen även ett eget gym där många spenderade tid på styrka och kondition, det vanliga. Och så fanns ju all utrustning till testerna där, så kände man för att ta på sig sin rökdykardräkt och gå på bandet med lutning så kunde man :)

Sen har de även regulbundna tester för att träna släckning och rökdykning.

Utöver det så vet jag inte att de tränade efter något särkilt schema utan var och en lade upp sin egen träning.

Make the right thing easy and the wrong thing hard. Remember that the horse is the best teacher you'll ever find and that he is a reflection of the one who cares for him.

fia-mia
1

Brandmännen här i norrköping brukar träna på F&S, de kör oftast cirkelgym, flex och indoor walking

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

MrsGoldfire
1

Jag kom på att de kanske borde öva simning ibland också.

[Majbot]
1

Finns en brandman på det ena gymmet jag är på. Han kör mest typisk styrketräning med basövningarna främst vad jag kan märka, lite cardio ibland med :)

MrsGoldfire
2

Jag bor granne med en, han är extremdistanslöpare och sitter typ i bastun, som är på, och cyklar som träning. Undrar om de blir mer värmetåliga i deras arbete?😞

backpacker
1

För många år sen ingick det att simma en viss längd under en viss tid för att få söka till brandman.

Här lite info vad dom gör under sin arbetstid.  http://www.raddningkarlstad.se/web/krt/raddningstjansten.nsf/$all/5A5282EBB9FB6104C125762300287D5F

Resa är livet! Glad

Taggeman
0

Jag tror inte simning är det optimala vid utryckning det tar lite tid att göra sig i ordning då. Annars är det en väldig bra träning för kroppen.

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

MrsGoldfire
0

Fast de har väl en specialstyrka som dyker, de kanske mest övar sånt  dårrå när jag sett bilarna vid simhallen. Fast det finns ju ett gym där också.

Råkan
0

Är lite nyfiken vad som händer här på sidan.

Det är ett krävande yrke o dåligt betalt men dom får mycket ledig tid till träning o slangihoprullning (matrealvård)vad jag förstått.

Letar i alla skrymslen o vrår här på iFokus. -< -< -< -< -< -< -<-<

Niiinah92
1

tror det är olika från station till station. Där jag gjorde praktik var det både bandy (vilket jag gillade, enda tjejen bland snygga, svettiga, vältränade killar 😉😎), deras egna gym, löpträning och sen var de gemensamt på allmänna gymmet på fredagar och körde cirkelträning på riktigt tuff nivå med brandbilar och hela köret väntande utanför ifall de fick en utryckning. Sen är ju även alla övningar mycket träning, klättra, rökdyka etc.