Träning iFokus

Träning

Etikettkost
Läst 1086 ggr
[Älskamig]
0

Vart kan man köpa bars?

Vart kan man köpa bars som inte innehåller något socker? Ska åka tåg imorgon bitti så tänkte ha något att knapra på eftersom att jag inte kommer äta för ens jag kommer fram… Tips?

fia-mia
0

Skulle säga att det är i princip omöjligt, bortsett från Raw bite, de innehåller ju dock mycket fruktos.

Varför inte ta med dig frukost hemifrån?

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

[Älskamig]
0

#1: Ska inte åka på morgonen, utan det är vid halv fyra jag ska åka… kommer äta något lätt på dagen, men tänkte som mellanmål på eftermiddagen.

Menade mer "icke naturligt" socker. Finns det bars med naturligt socker, som t.ex stevia etc? Eller va dkan man annars äta för något nyttigt som "godis"?

fia-mia
0

Jaha, då förstår jag :) raw bite innehåller inget tillsatt socker, inte heller questbars men de är svåra att köpa med kort varsel. annars är färdiga keso/kvargportioner kanon, frukt, nötter etc.

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

RobinEH
0

Stevia är en planta. Anledningen till att det bör påpekas är inte för att jag är analretentiv (vilket jag är) utan för att stevia inte får säljas som livsmedel, till skillnad från steviaglykosider. Stevia ger ingen direkt energitillförsel. Faktum är att gränsvärdet för steviaglykosider är 4mg per kg kroppsvikt.

Det "stevia" vi finner i livsmedel är alltså inte stevia utan steviaglykosider. Alltså glykosider som extraheras ur stevia. Dessa är ju sötningsmedel som aspartam eller cyklamat, snarare än socker. Förövrigt så betyder inte "naturligt" alltid bättre, se bara på flugsvamp. 

Men som fia-mia tipsat om så innehåller inte Raw Bite (möjligtvis inte alla) något tillsatt socker då frukten däri är söt nog.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

ChristineL
0

Gillar när folk säger sig vilja ha "naturligt" socker? Är inte socker naturligt menar dom då eller? :P