Går upp i vikt vid mens!
Hejsan! För några dagar sedan fick jag min mens, tänkte inte så mycket på det och hanterade det som vanligt. Något som jag dock inte lagt märkte till förut är min extrema viktuppgång. För två veckor sedan vägde jag mig, jag vägde 52-53 kg vilket är normalt för mig. Sedan vägde jag mig just nu, och jag har gått upp till hela 56 kg(!!) dvs 3-4 kg på bara någon vecka. Helt sinnessjukt tänkte jag. Jag tränar 4 gånger i veckan och äter lite godis/chips på helgen men aldrig så mycket så jag skulle gå upp 4 kg på två veckor. Kan det ha och göra med mensen tro? Jag har aldrig upplevt detta tidigare under mensen. Någon som har liknande problem. Extremt jobbigt är det i allafall för att mina lår verkligen är stora jämfört med innan och blir oproportionerliga till mig midja och jeansen sitter nu extremt tajt på låten men nästan löst i midjan i jämförelse!! Hjälp någon!!! Kommer jag gå ned dessa kg när mensen är över eller måste jag träna ned mig för att komma till min normala vikt igen?
Brukar vara vatten som sedan släpper igen
Man samlar på sig vatten i kroppen vid varje mens som man sen gör av med efter mensen. Vissa samlar på sig lite, andra kan samla på sig flera kilo vatten. :)
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
Alltså jag känner mig som en jävla flodhäst som stampar runt för jag inte är van att väga så "mycket" som jag gör, wääh :S känner mig så obekväm i kroppen :( finns det något man kan göra för att inte gå upp så mkt i vikt?
Alltså under mensen? Något som man kan göra för att inte lägga på sig så mkt vätska som jag gör??
Alltså, det skulle jag verkligen inte oroa mig för :) Jag går alltid upp ca 2kg vid mens, men kroppen måste ju få sköta sitt. Allt är ju borta på några dagar igen. Du behöver kanske inte ha tightaste jeansen då utan lösare klädare ;)
Jag tror dock knappast att man går upp hela 4kg pga mensen och isåfall brukar det inte läggas på låren utan snarare runt magen. Så det låter lite konstigt att dina jeans har blivit tajtare runt låren och att det skulle isåfall bero på din mens. Jag brukar gå upp ca 2kg då jag får min mens och då är min mage väldigt svullen.